Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Foutcode 11

Foutcode 11 betekent dat de TV-ontvanger geen verbinding met het netwerk kan maken. De oorzaak hiervan kan op twee plekken liggen:

  • In de FRITZ!Box modem
  • In de ethernet bekabeling tussen de TV-ontvanger en de FRITZ!Box modem
  • In de 'draadloze netwerk adapter' indien u deze gebruikt

Oplossing Foutcode 11 (TV-ontvanger direct aangesloten op FRITZ!Box)

  1. Zet de TV-ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Zet de FRITZ!Box modem uit, wacht 10 seconden en zet de FRITZ!Box weer aan.
  3. Wacht tot het DSL lampje op uw FRITZ!Box modem continu brandt.
  4. Zet de TV-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat aan).

Indien Foutcode 11 weer verschijnt, zit het probleem waarschijnlijk in de bekabeling tussen de FRITZ!Box modem en de TV-ontvanger:

  1. Zet de TV-ontvanger uit met de schakelaar achterop.
  2. Controleer de ethernet bekabeling tussen de TV-ontvanger en de FRITZ!Box. De stekkertjes van de kabel moeten goed vast zitten. De kabel zelf mag niet langer zijn dan 25 meter en moet minimaal van CAT-5 kwaliteit zijn. De in het installatiepakket meegeleverde kabel is van de juiste kwaliteit.
  3. Zet de TV-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat aan).

Indien de stekkers goed vast zitten en Foutcode 11 verschijnt weer, zit er wellicht een breuk in de kabel. Probeert u het met een andere kabel.

  1. Zet de TV-ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Verwijder de huidige ethernet kabel.
  3. Verbind de FRITZ!Box modem met de TV-ontvanger met een nieuwe kabel van minimaal CAT-5 kwaliteit en met een maximale lengte van 25 meter.
  4. Zet de TV-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en zet het apparaat weer aan).

Oplossing Foutcode 11 (TV-ontvanger via draadloze netwerk adapter aangesloten)

Indien u gebruik maakt van de draadloze netwerk adapter en Foutcode 11 verschijnt weer, zit er wellicht een probleem in de draadloze netwerk adapter. Controleer of beide adapters goed zijn aangesloten en de juiste lampjes branden volgens de handleiding bij de adapters. Probeert u het eventueel met een andere kabel.

  1. Zet de TV-ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Verwijder de draadloze netwerk adapter met bijbehorende ethernet kabels.
  3. Verbind de FRITZ!Box modem met de TV-ontvanger met een nieuwe kabel van minimaal CAT-5 kwaliteit en met een maximale lengte van 25 meter.
  4. Zet de TV-ontvanger opnieuw aan met de schakelaar achterop.

Mocht ondanks de bovenstaande werkwijze foutcode 11 zich nog steeds voordoen, kijk dan eerst op http://www.xs4all.nl/storingen/ of er in uw regio een internet of televisie storing is. Zo niet, neem dan contact met de helpdesk van XS4ALL op telefoonnummer: 020 398 76 66 of per mail via: http://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/.

Indien u telefonisch contact opneemt is het noodzakelijk dat u op locatie aanwezig bent waar het probleem zich voordoet.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

De Klantenservice is gesloten

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

De Helpdesk is gesloten

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken