Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Veelgestelde vragen over Service Plus

Waarom heeft XS4ALL ServicePlus?

Wij vinden dat iedereen altijd online moet kunnen zijn. Daarom hebben wij ons best gedaan een oplossing te creëren waarmee onze klanten zo goed als altijd online kunnen zijn, ook als de internetverbinding het een keertje niet doet.

Hoe krijg ik ServicePlus?

U bestelt ServicePlus via onze website. Log in met uw loginnaam en wachtwoord en vraag vervolgens deze dienst aan. U kunt ook telefonisch bestellen. Bel: 020 398 76 56.

Kan ik ServicePlus door een monteur laten installeren?

Om de installatie zo makkelijk mogelijk te maken ontvangt u een handleiding bij ServicePlus. Wilt u liever een monteur de installatie laten doen? Geef dit dan aan, tijdens de bestelling. De extra kosten bedragen € 35,-.

Ga ik een contract aan voor ServicePlus?

U gaat een contract aan voor 1 jaar, daarna wordt de overeenkomst stilzwijgend voortgezet en hebt u een opzegtermijn van 1 maand.

Hoe lang duurt het na mijn bestelling voordat ik gebruik kan maken van ServicePlus?

Uiterlijk 1 week na uw bestelling ontvangt het ServicePlus pakket thuis. Als u al klant bent, dan kunt u direct na het installeren van de USB-stick in het pakket gebruikmaken van ServicePlus. Als u een nieuwe klant bent, dan kunt van ServicePlus gebruikmaken zodra uw internetverbinding werkend is opgeleverd en de USB-stick is geïnstalleerd.

Is mijn modem geschikt voor ServicePlus?

Voor ServicePlus heeft u de FRITZ!Box 7340, 7360 of 7390 nodig. Heeft u dit modem nog niet? Kies dan tijdens de bestelling van ServicePlus voor een nieuw jaarcontract van uw internetabonnement. U krijgt dan binnen een week de FRITZ!Box én het Mobiel Internet modem toegestuurd.

Wat krijg ik als ik Service Plus bestel?
  • Toch online bij een storing dankzij de USB-stick voor Mobiel Internet
  • Modem omwisselservice: binnen 4 uur een nieuw modem
  • Beveiligingspakket inclusief updates voor 6 computers
  • Ondersteuning van de Zakelijke Helpdesk
Wat houdt dat in: toch online bij een internetstoring?

Dankzij de meegeleverde USB-stick voor Mobiel Internet bent u zo weer online als uw internetverbinding onverhoopt wegvalt. Wanneer uw USB-stick standaard in het modem zit, zal uw modem automatisch overschakelen naar UMTS.

Om uw verbindingssnelheid te verhogen doet u het volgende:

  1. Ga naar https://sos.xs4all.nl
  2. Log in met uw loginnaam en wachtwoord. U vindt uw loginnaam in de bevestigingsbrief. Wachtwoord kwijt? Zie: Wachtwoord vergeten?
  3. Vul uw e-mailadres in voor een bevestiging als uw snelheid is verhoogd.

U verhoogt de snelheid naar 3,6 Mb/s down- en 1,4 Mb/s upload. Deze snelheid houdt u voor 24 uur. Als de storing aanhoudt kunt u dit proces maximaal 2 keer per maand uitvoeren. Mocht u daarna nog steeds een storing hebben, dan kan de helpdesk de snelheid voor langere tijd voor u aanzetten op 3,6 Mb/s.

Let op: Sommige applicaties of diensten kunt u niet gebruiken als u via Mobiel Internet online bent omdat ze gekoppeld zijn aan het IP-adres of de hostname van uw DSL-verbinding. Voorbeelden van dergelijke diensten/applicaties:

  • Advanced Business Mail / BSMTP. Uw mail wordt tijdelijk opgeslagen. Zodra u weer gebruik maakt van uw internetverbinding, wordt uw mail automatisch afgeleverd. Ook kunt u uw mail inzien en beantwoorden via Secure Webmail
  • IPv6
  • Gebruik van eigen server of diensten die via uw vaste IP-adres of hostname benaderd worden.
  • VPN
  • Diensten en/of applicaties die een grote bandbreedte van/naar internet vereisen zoals bijvoorbeeld iTV
Wat is de modem omwisselservice?

Hardware kan stukgaan, dus ook uw modem of het Mobiel Internet modem (USB-stick). Als dit gebeurt dan belt u de helpdesk. De helpdesk stuurt (binnen openingstijden) een monteur die binnen 4 uur bij u thuis is om een nieuw modem te installeren. De monteurs werken tijdens de openingstijden van de helpdesk. Twee voorbeelden:

  • Stel dat u melding maakt van een kapot modem op donderdagmiddag om 15 uur. De monteur krijgt dan de opdracht om dezelfde dag uiterlijk 19 uur bij u thuis het modem te vervangen zodat u donderdagavond weer internet hebt.
  • Meldt u zich op zondagavond 21 uur (2 uur voor sluitingstijd van de helpdesk), dan komt de monteur uiterlijk maandagochtend 10 uur (2 uur na onze openingstijd) bij u langs om uw modem te vervangen.
Wat is extra beveiligingssoftware voor 6 computers?

XS4ALL levert standaard 1 licentie beveiligingssoftware voor 3 Windows computers. Bij ServicePlus ontvangt u nog 1 extra licentie zodat u in totaal 6 computers kunt beveiligen. De software bevat:

  • AntiVirus (inclusief updates)
  • AntiSpyware (tegen gegevensdiefstal)
  • Firewall (tegen onbevoegd gebruik door derden)
  • SiteAdvisor (waarschuwt tegen risicovolle sites)

Download de software in het Service Centre.

Wat is 'Toegang tot de Zakelijke Helpdesk'?

Bij het afsluiten van ServicePlus wordt uw telefoonnummer geregistreerd. Als u via dit nummer XS4ALL belt, wordt u direct verbonden met de Zakelijke Helpdesk van XS4ALL. U kunt bellen naar 020 398 76 56 (optie 3). Openingstijden: dagelijks van 8.00 - 22.00 uur.

Kan iedereen ServicePlus bestellen?

Alle klanten met Internet van XS4ALL kunnen ServicePlus bestellen en ServicePlus is in heel Nederland beschikbaar. Hebt u nog ADSL van KPN? Stap dan over op Internet van XS4ALL. ServicePlus is niet beschikbaar bij multi-orders.

Heeft Mobiel Internet dekking in mijn gebied?

Binnen 30 dagen na het ontvangen van uw ServicePlus bestelling controleert u of Mobiel Internet in uw gebied bereik heeft. Mocht dit niet het geval zijn, bel dan met XS4ALL via 020 398 75 40. Wij zullen uw contract annuleren. Na deze periode van 30 dagen kunt u zich hier niet meer op beroepen.

Is er een datalimiet op ServicePlus?

Voor het gebruik van Mobiel Internet geldt een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat u per maand maximaal 5 GB aan dataverkeer mag hebben (up- en download verkeer).

Hoe kan ik ServicePlus opzeggen?

U kunt ServicePlus opzeggen in het Service Centre van XS4ALL.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

De Klantenservice is gesloten

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Indicatie actuele wachttijd: Kort

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken