Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Dienstbeschrijving ServicePlus

januari 2011

Deze dienstbeschrijving maakt onderdeel uit van de overeenkomst tussen XS4ALL en de klant voor de afname van ServicePlus. De overeenkomst bestaat in totaal uit de 'Algemene voorwaarden XS4ALL', de 'de aanvullende voorwaarden ServicePlus' en deze 'Dienstbeschrijving ServicePlus'.

Dienstbeschrijving

ServicePlus is een dienst die ontwikkeld is voor klanten die voor een belangrijk deel van hun activiteiten afhankelijk zijn van internet. De dienst heeft als doel om de klant zo goed als altijd online te laten zijn, ook als zijn XS4ALL Internet verbinding wegvalt.

ServicePlus bestaat uit de volgende aspecten:

  • Toch online bij internetstoring (dankzij Mobiel Internet)
  • Modem omwisselservice binnen 4 uur
  • Extra beveiligingssoftware voor 6 computers
  • Ondersteuning van de Zakelijke Helpdesk

Toch online bij internetstoring (dankzij Mobiel Internet)

Dit betekent dat een klant via Mobiel Internet online kan blijven als de internetverbinding wegvalt. ServicePlus is alleen beschikbaar voor Internet van XS4ALL (XS4ALL Only). Er wordt een USB-stick in bruikleen gegeven aan de klant die hij/zij in het Mobiel Internet modem steekt. De USB-stick geeft een continue snelheid van 128 kb/s down- en 64 kb/s upstream. Wanneer de internetverbinding wegvalt schakelt het modem automatisch over op Mobiel Internet. Met de lage snelheid van 128 kb/s surft de klant naar https://sos.xs4all.nl. Hier kan de klant de snelheid verhogen naar 3,6 Mb/s down- en 1,4 Mb/s upload. Deze snelheid houdt de klant voor 24 uur. Daarna valt de snelheid automatisch weer terug naar 128 kb/s. Wanneer de storing nog niet is verholpen, kan de klant wederom voor 24 uur upgraden naar de hoge snelheid van 3,6 Mb/s. Dit kan de klant twee keer per maand zelfstandig doen. Als de storing na de twee keer upgraden nog voortduurt, belt de klant de helpdesk. De helpdesk zal dan onderzoeken wat de oorzaak van de storing is en maatregelen nemen. Tevens kan de helpdesk de snelheid verhogen voor een langere periode zodat de klant online kan blijven. Met deze hogere snelheid kan de klant e-mail blijven verwerken, informatie opzoeken op internet en blijven bellen via VoIP (indien deze dienst ook wordt afgenomen). De snelheid is minder geschikt om zware bestanden te down- en uploaden.

Let op: Wanneer u gebruik maakt van applicaties of diensten die gekoppeld zijn aan het IP-adres of hostname van uw DSL-verbinding IP-adres dan kan dit IP-adres of deze hostname niet bereikt worden tijdens het gebruik van de UMTS fallback. Bij UMTS wordt namelijk gebruik gemaakt van dynamische IP-adressen. Voorbeelden van diensten/applicaties die u tijdens UMTS fallback niet kunt gebruiken:

  • Advanced Business Mail / BSMTP (u kunt wel via webmail uw mail inzien en beantwoorden). Uw mail wordt tijdelijk opgeslagen en wanneer uw weer gebruik maakt van uw XS4ALL Only verbinding, wordt uw mail weer automatisch afgeleverd
  • IPv6
  • Gebruik van eigen server of diensten die via het vaste IP-adres of hostname van de klant benaderd worden
  • VPN
  • Toekomstige diensten met een vast IP-adres of hostname
  • Diensten en/of applicaties die een grote bandbreedte van/naar internet vereisen zoals bijvoorbeeld iTV

Modem omwisselservice binnen 4 uur

Het kan gebeuren dat het modem (CPE) en/of de USB-stick kapot gaat. Modem omwisselen binnen 4 uur, heeft dan ook als uitgangspunt om de klant binnen 4 uur (tijdens openingstijden van de helpdesk) een goed werkend modem en/of USB-stick te leveren en installeren. Streven hierbij is dat de monteur binnen 4 uur bij u aanwezig is om te beginnen met het vervangen van het modem en/of USB-stick (het kan dus langer duren dan 4 uur voordat u weer online bent). De monteur zal de instellingen om te kunnen internetten (en bellen, indien van toepassing) in het modem en/of USB-stick instellen.

Wanneer uw modem en/of USB-stick niet meer werken, belt u de helpdesk. De helpdesk stuurt (binnen openingstijden) een monteur die binnen 4 uur bij u op de stoep staat.

Hierbij twee voorbeelden:

  1. Stel dat u melding maakt van een kapot modem op donderdagmiddag om 15 uur. De monteur krijgt dan de opdracht om dezelfde dag uiterlijk 19 uur bij u thuis het modem te vervangen zodat u donderdagavond weer internet hebt.
  2. Meldt u zich op zondagavond 21 uur (1 uur voor sluitingstijd van de helpdesk), dan komt de monteur uiterlijk maandagochtend 10 uur (2 uur na onze openingstijd) bij u langs om uw modem te vervangen.

Onlinegarantie

Als ServicePlus niet werkt tijdens een internetstoring, dan garanderen wij dat u binnen uiterlijk 4 uur toch weer online bent. Als dit niet lukt, dan krijgt u het abonnementsgeld van die maand van ons terug.

Extra beveiligingssoftware voor 6 computers

XS4ALL levert standaard 1 licentie beveiligingssoftware voor 3 Windows computers. Bij ServicePlus ontvangt u nog additioneel 1 extra licenties zodat u in totaal 6 computers kan beveiligen. De werkwijze is identiek aan de huidige werkwijze.

Toegang tot de zakelijke helpdesk

Bij het afsluiten van ServicePlus wordt u speciaal geregistreerd zodat u ook gebruik kan maken van de zakelijk helpdesk. U kunt bellen naar 020 398 76 56.

Beschikbaarheid van ServicePlus

ServicePlus is in geheel Nederland leverbaar. Beschikbaarheid ter plaatse hangt echter af van een aantal factoren. Het kan zijn dat de Mobiel Internet dekking bij u niet (voldoende) aanwezig is. Dit kan bijvoorbeeld afhankelijk zijn van de locatie waar het modem met USB-stick geplaatst is.

U dient binnen 30 dagen na het ontvangen van uw ServicePlus bevestigingsbrief te controleren of u Mobiel Internet bereik heeft met de USB-stick. Mocht dit niet het geval zijn, dan moet u contact opnemen met XS4ALL via telefoonnummer 020 398 75 40. XS4ALL zal dan uw contract annuleren. Na deze periode kunt u zich hier niet meer op beroepen.

Bestellen van de dienst

De dienst ServicePlus kan alleen worden afgenomen in combinatie met Internet van XS4ALL (XS4ALL Only). U kunt de dienst aanvragen via XS4ALL.nl of in het Service Centre een vinkje te zetten bij ServicePlus. Tevens zal u worden gevraagd of u de beschikking heeft over een correct modem. Geschikt zijn de Fritz!Box 7340, 7360 en de 7390. Wanneer u dit modem niet heeft, kunt u via een contractverlenging de FRITZ!Box 7360 gratis ontvangen. Het modem heeft naast de UMTS fallback mogelijkheid nog vele andere features.

Oplevering

Wanneer u reeds Internet van XS4ALL afneemt dan wordt ServicePlus uiterlijk 1 week na het bestellen geleverd. Wanneer u nog geen klant bij XS4ALL bent, zal de levering gelijktijdig met uw internetabonnement verlopen.

Datalimiet voor Mobiel Internet

Voor het gebruik van de Mobiel Internet geldt een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat u per maand maximaal 5 GB aan dataverkeer mag downloaden.

Opzeggen van de dienst

Wanneer u ServicePlus afneemt gaat u een contract aan voor 1 jaar. Na afloop van het jaar wordt de overeenkomst stilzwijgend voortgezet voor onbepaalde tijd totdat deze wordt opgezegd. De termijn voor opzegging is 1 maand. U kunt ServicePlus opzeggen in het Service Center.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

De Klantenservice is gesloten

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

De Helpdesk is gesloten

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken