Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Veelgestelde vragen

Wat kan ik allemaal met Pack?

Pack is de ideale aanvulling op uw internetverbinding, ook als u die verbinding niet bij XS4ALL afneemt. U kunt voordelig bellen over internet, wereldwijd veilig e-mailen met Secure Webmail en u hebt overal toegang tot belangrijke documenten die veilig op uw Webdisk staan. U hebt schijfruimte voor een website en uiteraard beschikt u over een e-mailadres als: voorbeeld@xs4all.nl.

Kan ik met Pack ook gebruik maken van Bellen van XS4ALL, zonder ADSL?

Met Bellen van XS4ALL kunt u voordelig bellen over internet. Om Bellen van XS4ALL te kunnen gebruiken hebt u een breedbandverbinding nodig. Die kan ook door een andere provider dan XS4ALL worden geleverd.

Kan ik Pack direct na aanvraag gebruiken?

Wanneer u nu via de website bestelt, wordt Pack direct aangemaakt. Hiermee kunt u meteen e-mailen, internetten en de webdisk in gebruik nemen. Aanvullende functionaliteiten, zoals Bellen en toegang tot Newszilla worden voor u geactiveerd op het moment dat wij de automatische incasso verwerkt hebben. Dit duurt ongeveer een week.

Kan ik mijn domeinnaam laten verwijzen naar de webruimte?

U beschikt over 10 GB schijfruimte voor een website met het webadres http://loginnaam.home.xs4all.nl. U kunt echter niet een domeinnaam hier aan koppelen. Voor een website op domeinnaam kijkt u bij Hosting

Hoe kan ik een back-up opvragen?

XS4ALL maakt op speciale tijden back-ups. Wanneer u bestanden bent kwijt geraakt, dan kunt u deze weer terugzetten op de server met .snapshot. Maak hierbij gebruik van een terminalprogramma, bijvoorbeeld PuTTY (Windows) of Terminal (standaard aanwezig bij MacOS X).

Let op!

XS4ALL geeft geen enkele garantie op back-up tijden en back-up data. Back-ups worden alleen gemaakt als er voldoende schijfruimte aanwezig is op de server. Het terugzetten van back-ups vereist enige kennis van unix. Verkeerd terugzetten kan uw e-mail en/of website beschadigen. Bij twijfel raden wij u aan er geen gebruik van te maken. De helpdesk van XS4ALL biedt geen ondersteuning voor deze functionaliteit.

Log met een terminal programma in op een van de shell servers van XS4ALL: shell.xs4all.nl. Indien er nog nooit is ingelogd op de shell-server moet dit eerst aangezet worden in het Service Centre onder de categorie 'Overige Diensten'.

Login as: loginnaam bij XS4ALL
Password: uw wachtwoord

Vervolgens gaat u met het volgende commando naar uw homedirectory:

	xs2:~% ls -ltu .snapshot

	total 88
	4 drwx---r-x 8 login user 4096 Aug 12 08:00 hourly.0
	4 drwx---r-x 8 login user 4096 Aug 12 00:00 nightly.0
	4 drwx---r-x 8 login user 4096 Aug 11 20:00 hourly.1
	4 drwx---r-x 8 login user 4096 Aug 11 16:00 hourly.2
	4 drwx---r-x 8 login user 4096 Aug 11 12:00 hourly.3
	4 drwx---r-x 8 login user 4096 Aug 11 08:00 hourly.4
	4 drwx---r-x 8 login user 4096 Aug 11 00:00 nightly.1
	4 drwx---r-x 8 login user 4096 Aug 11 20:00 hourly.5
	

Hier ziet u een overzicht van acht backups, met de tijden waarop ze zijn gemaakt.

Al deze backup files (snapshots) zijn directories. U kunt dus met het commando cd (wanneer u bent ingelogd met een shell programma als PuTTY) de directory betreden:

xs2:~% cd .snapshot/hourly.0

Hiermee komt u in de homedirectory zoals deze er een uur geleden uitzag. Op deze manier kunt u dus eenvoudig verdwenen bestanden weer terugplaatsen op de server.

Mappen die u heeft aangemaakt in de webmail of IMAP account zijn op deze manier te zien maar beginnen met een punt. Omdat het ls (list) commando standaard bestanden en mappen met een punt niet toont moet er een extra optie mee gegeven worden om dat wel te doen. Dit wordt dan het commando: 'ls -a' - waar elders op deze pagina 'ls -ltu' gebruikt is kan ook 'ls -ltua' gebruikt worden.

Met een FTP programma kunt u ook een backup terugzetten. Vul met het inloggen het volgende pad in: /home/l/loginnaam/.snapshot. Vervang daarbij de 'l' door de beginletter van uw loginnaam en vul uw loginnaam in bij 'loginnaam'. U komt dan direct in de directory met snapshots. De backup tijden kunnen hierbij niet opgevraagd worden.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

De Klantenservice is gesloten

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Indicatie actuele wachttijd: Kort

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken