Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Veelgestelde vragen over Inbellen

Algemeen

Waar vind ik de inbelnummers?

Die staan op deze pagina.

Hoe maak ik een internetverbinding?

De meeste besturingssystemen hebben een Wizard of Assistent waarmee u alle internetinstellingen kunt doen. Een nieuwe computer start de Wizard meestal automagisch als u de computer voor het eerst opstart.

Wat voor modem raadt XS4ALL mij aan?

U kunt het best een externe, seriele modem aanschaffen volgens de V.90 standaard. Als u een ingebouwde modem wilt gebruiken, is het beter een speciaal PCI-modem aan te schaffen, dan gebruik te maken van een AMR (audio modem riser card). XS4ALL biedt geen ondersteuning voor de V.92 standaard.

Wat is er tegen het gebruik van andere typen modems?

Bij het gebruik van een USB-modem of een ingebouwde AMR-modem loopt u risico dat het niet compatibel is met onze inbelapparatuur of met uw besturingssysteem.

Ik ga naar het buitenland, hoe kan ik daar inbellen?

U kunt daar beter gebruik maken van beschikbare WiFi netwerken.

Problemen en oplossingen

Ik heb een niet werkend modem. Wat moet ik nu doen.

Die staan op deze pagina.

Het modem reageert niet.
  • Controleer of het modem aanstaat en aangesloten is (voor externe modems, een intern modem staat aan als de computer aanstaat)
  • Maak een nieuwe inbelverbinding aan.
  • Installeer zonodig de juiste drivers; u vindt deze op de site van de modemfabrikant.
  • U krijgt een melding 'Geen kiestoon' of 'Geen dialtone'. Controleer of een ander of een ander apparaat zoals een fax de lijn gebruikt. Kijk of de telefoonkabel op het modem is aangesloten op de poort 'Line' en niet op de poort 'Phone'.
  • U krijgt een Windows-melding 'De adapter voor externe toegang is niet juist geïnstalleerd of reageert niet'. Herinstalleer de externe toegang. Zie hiervoor de handleiding in hoofdstuk 'Zelf configureren', bij 'Herinstallatie Externe toegang'.
Het modem belt wel uit, maar niet naar het goede nummer (in Windows)
  • Maak een nieuwe inbelbverbinding aan
  • Verander eventueel het nummer bij 'Keuze opties' (Dial Properties):
    - Moet u eerst een buitenlijn kiezen, vul dan het nummer voor de buitenlijn zowel bij 'Lokaal' als 'Interlokaal' in
    - Kiest het modem geen netnummer of niet het juiste netnummer, vul dan de juiste locatie in vanwaar u belt.
Het modem belt uit, maar de verbinding komt niet tot stand

Als u een recente modem heeft, kunt u het best nagaan of er drivers vindbaar zijn of initialisatiestrings om de modem op V.90 te laten werken. Bij oudere modems kunt u het best kiezen voor een V.34 setting. Hoe u dit doet hangt af van het gebruikte besturingssysteem.

Een nuttige site voor init-strings is Modemhelp.

De computer blijft vragen om het wachtwoord.
  • Controleer of uw loginnaam en wachtwoord juist zijn ingevuld.
  • Wachtwoord vergeten? Kijk voor meer informatie in deze algemene FAQ.
  • Controleer of u al hebt betaald. Uw account wordt pas geactiveerd als uw betaling door XS4ALL is verwerkt.
  • Controleer of de Caps Lock van uw toetsenbord uitstaat. Het wachtwoord is namelijk hoofdlettergevoelig.
De verbinding wordt wel gemaakt maar ik kan niet surfen met mijn browser en niet e-mailen.
  • Kijk of geen onjuiste DNS-nummers zijn ingevuld. De DNS-nummers worden automatisch toegewezen. Soms gaat dat fout en helpt het om de DNS-nummers niet automatisch te laten toewijzen, maar handmatig in te vullen. Gebruik bij voorkeur dit DNS-nummer: 194.109.104.104. Een complete lijst met servers en IP-adressen vindt u hier.
  • Controleer in de instellingen van uw browser of een proxyserver is ingevuld van een andere provider; verwijder deze instelling. Hebt u een browser die door een andere provider werd geleverd, dan kan het voorkomen dat u de proxyinstellingen niet kunt wijzigen. Installeer in dat geval een nieuwe browser. Voor XS4ALL hoeft u geen proxy in te stellen.
  • Als u gebruik maakt van een vast IP-adres en u hebt tegelijkertijd met twee computers een verbinding gelegd of u hebt ISDN kanaalbundeling niet goed ingesteld, kan het dataverkeer worden geblokkeerd. Neem in dat geval contact op met de helpdesk.
  • Als u gebruik maakt van een router, kunt u overwegen om de softwarecompressie uit te schakelen of op stack in te stellen en om dynamische ip-adressering in te schakelen in plaatst van het instellen van een vast IP-adres. Als u een vast IP-adres hebt, krijgt u het namelijk automatisch toegewezen, ook met dynamische ip-adressering.
  • Als u gebruik maakt van Windows NT controleer dan of u een recente versie van het servicepack hebt geïnstalleerd.
De verbinding wordt wel gemaakt en ik kan surfen met mijn browser, maar ik kan geen e-mail ontvangen of versturen.
  • Controleer de instellingen van uw e-mailprogramma.
  • Heeft iemand u een bericht met attachment gestuurd? Sommige e-mailprogramma's laten niet zien hoe groot het bericht is dat wordt binnengehaald, zodat het lijkt of het e-mailprogramma niets doet bij het ophalen van een grote mail.
  • Controleer in Secure Webmail of met een ssh sessie of een grote mail in uw mailbox staat en verwijder deze indien nodig.
  • Controleer of uw mailbox vol is. Als het e-mailprogramma de mail niet verwijdert uit uw mailbox bij XS4ALL nadat de e-mail is opgehaald, kan uw mailbox volraken. Verwijder berichten met Secure Webmail en/of verander de instelling 'Leave mail on server' in uw e-mailprogramma.
  • Controleer op http://www.xs4all.nl/helpdesk of er een storing is bij XS4ALL.
De verbinding wordt regelmatig verbroken.
  • Controleer of er een storing is op uw telefoonlijn. Kijk of die door andere apparatuur veroorzaakt kan worden en controleer ook of alles goed is aangesloten
  • Probeer een verbinding te leggen op een lagere snelheid (vooral voor modems van 56K). Zie hiervoor de handleiding van uw modem. Of neem contact op met de leverancier van uw modem. Controleer in de handleiding of uw modemconfiguratie 'retrainen' toestaat.
  • Soms wordt downloaden door Windows niet herkend als activiteit en verbreekt Windows de verbinding na bijvoorbeeld 20 minuten. Verhoog deze 20 minuten eventueel in het 'Configuratiescherm', 'Internet(opties)', tabblad 'Verbinding'.
De verbinding wordt wel gemaakt, maar alles is zo traag.
  • De snelheid waarmee u internet, hangt af van vele factoren waaronder de snelheid van uw modem en pc, het XS4ALL netwerk, de verbindingen van XS4ALL met internet, de drukte op internet, de drukte op en capaciteit van de website/webserver die u bezoekt.
  • Controleer wat voor soort UART-chip u hebt. Een UART-chip van het type 8250 of 16450 kan geen hogere snelheden halen dan 19k2.
  • Controleer in de instellingen van uw browser of een proxyserver is ingevuld van een andere provider; verwijder deze instelling. Hebt u een browser die door een andere provider werd geleverd, dan kan het voorkomen dat u de proxyinstellingen niet kunt wijzigen. Installeer in dat geval een nieuwe browser. Voor XS4ALL hoeft u geen proxy in te stellen. Vergroot eventueel het cache geheugen in de instellingen van de browser.
  • Controleer de TCP/IP-instellingen bij het onderdeel 'Zelf configureren' van uw besturingssysteem.
  • Controleer of er een storing is op uw lijn (teveel andere apparatuur, te lange telefoonlijn van modem naar KPN-aansluiting of slechte kwaliteit van het snoer).
  • Controleer of uw computer is aangesloten op een geaard stopcontact.
  • Controleer of u een HSP/Winmodem gebruikt. Deze modems vereisen een krachtige processor in de computer om de maximale snelheid te leveren.
  • Modems doen bij een slechte lijn vaak een 'renegotiation' over de snelheid. Door de maximale snelheid te verlagen kunt u dit voorkomen. Gebruik bij een V90 modem bijvoorbeeld de initialisatiestring at+ms=12,1,300,46000.
  • Duurt het lang voordat na de handshake(snerpend geluid van het modem) de verbinding tot stand komt? Controleer alle instellingen in de handleiding in het hoofdstuk 'Zelf configureren' en zet in het 'Configuratie-scherm' onder 'Netwerk' de 'Primaire netwerkaanmelding' op 'Windows aanmelding' (Windows Logon).

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken