Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Over automatisch afschrijven (machtigen)

Hoe vraag ik een machtiging aan?

Een machtiging vraagt u aan in ons Service Centre. Kies voor 'persoonlijke gegevens en log in met uw loginnaam en wachtwoord. Vervolgens klikt u op 'wijzig bank- of gironummer'.
Na uw aanvraag sturen wij u een e-mail waarmee u uw aanvraag kunt bevestigen. Daarna maakt u met ingang van de eerstvolgende factuur gebruik van automatische incasso.

Wanneer incasseert XS4ALL het abonnementsgeld?

XS4ALL incasseert het abonnementsgeld enkele dagen nadat de factuur is verstuurd. U kunt helaas geen voorkeursdatum opgeven waarop de incasso het beste uitkomt.

Wat gebeurt er als een automatische incasso mislukt?

Hebt u ons gemachtigd, maar worden er geen bedragen van uw rekening afgeschreven? De kans is groot dat er bij het incasseren een fout optreedt. Een automatische incasso kan om een aantal redenen mislukken, waarvan dit de meest voorkomende zijn:

  • uw gegevens in onze administratie komen niet overeen met de gegevens van uw rekeningnummer
  • er is onvoldoende saldo op uw rekening

Als een automatische incasso mislukt, sturen wij u een brief met aangehechte acceptgirokaart. Wij verzoeken u dit bedrag zo spoedig mogelijk over te maken. Wij kunnen niet achterhalen waarom de incasso is mislukt. Controleert u daarom voor de zekerheid uw gegevens (naam, rekeningnummer e.d.). U kunt ze zelf inzien en aanpassen in ons Service Centre.

Wat gebeurt er als mijn rekeningnummer is gewijzigd?

Wijzigt uw rekeningnummer, geef dat dan zo snel mogelijk aan ons door. U kunt uw rekeningnummer zelf aanpassen in ons Service Centre. Kies voor 'persoonlijke gegevens' en log in met uw loginnaam en wachtwoord. Vervolgens klikt u op 'wijzig bank- of gironummer'.

Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met een afschrijving?

Is er ten onrechte een bedrag afgeschreven? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze Klantenservice.

Hoe kan ik een machtiging intrekken?

Wilt u een bestaande machtiging intrekken, neem dan contact op met onze Klantenservice.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken