Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Veelgestelde vragen over Webmail

Inlogproblemen

Ik krijg de melding 'Onbekende gebruiker of verkeerd wachtwoord'.

Wanneer u bij het inloggen de melding 'Onbekende gebruiker of verkeerd wachtwoord' krijgt, is er een fout opgetreden bij het verwerken van uw loginnaam of het wachtwoord. Controleer de loginnaam op spelfouten en controleer of er geen spatie achter of voor staat. Let ook op dat de toevoeging @xs4all.nl niet achter de loginnaam staat.

U kunt op Secure Webmail niet inloggen met een e-mailadres. Wel kunt u de e-mail van uw loginnaam of van een mailbox lezen. De e-mail voor een extra e-mailadres wordt altijd op een ander adres afgeleverd: het adres waaronder de betreffende e-mailadres aangemaakt is.

Typ vervolgens het wachtwoord opnieuw: ook hier kan een verkeerd teken in staan. Bent u het wachtwoord vergeten, ga dan naar deze pagina.

Ik krijg de melding 'You must be logged in to access this page'.

Wanneer u de melding 'You must be logged in to access this page.' krijgt, betekent dit waarschijnlijk dat u browser geen cookies accepteert. Wijzig dit in uw browser om in te kunnen loggen op Secure Webmail.

Ik moest opeens opnieuw inloggen zonder dat ik uitgelogd was geweest. Hoe komt dat?

Er zijn meerdere webmail servers. Als u verbinding maakt wordt u toegewezen aan een van de servers. Als er wat mis gaat met die server wordt u vervolgens toegewezen aan een andere server. Die server kent echter uw password niet en zal u verzoeken opnieuw in te loggen. Gebeurt dit net op het moment dat u mail aan het verzenden was dan zijn er twee manieren om de tekst terug te halen:

  • Gebruik de back button in de browser en selecteer en kopieer de tekst van het mailtje.
  • Klik op nieuw bericht en kies de optie dat het bewaarde mailtje behouden moet worden.
Ik heb problemen met inloggen op Secure Webmail.

Wanneer u in uw browser 'The page cannot be displayed' krijgt dan heeft u waarschijnlijk SSL uitstaan in uw browser. SSL zorgt voor de beveiliging van de verbinding, als dit uitstaat is het niet mogelijk om een beveiligde verbinding op te bouwen en zal de pagina niet getoond worden. U kunt dit testen door http://webmail.xs4all.nl in uw browser in te tikken. Komt u nu wel op een pagina dan is SSL inderdaad uitgeschakeld. Zet dit aan in uw browser, dan kunt u inloggen op Secure Webmail.

Wanneer u wel kunt inloggen maar daarna toch nog problemen ondervindt met het openen van mail of versturen van berichten dan zou dat kunnen komen doordat er een proxyserver is ingesteld. Als dat zo is zet de proxy server uit.

E-mail

Ik wil instellingen wijzigen in Secure Webmail, hoe kan dat?

In webmail kunt u uw instellingen wijzigen bij 'Opties'.

Soms zien mailtjes er vreemd uit. Hoe komt dat?

Veel mailprogramma's die opgemaakte tekst kunnen versturen, doen dit in 2 delen. Een opgemaakt deel en een onopgemaakt deel. Dit om er voor te zorgen dat de persoon aan de andere kant het zeker kan lezen. In Secure Webmail ziet u gewoon die 2 delen allebei.

Als ik mailtjes verwijder, verdwijnen ze niet van m'n scherm.

Dat klopt. Ze verdwijnen pas als u op de knop 'Verwijder' klikt. U kunt zien dat berichten gemarkeerd zijn om verwijderd te worden omdat er een vinkje voor staat.

Ik ben mijn juist geschreven mailtje kwijt, zonder het te verzenden, kan ik deze nog terug krijgen?

Ja. Zelfs als u een mail aan het schrijven bent, en uw browser crasht, kunt u uw mail terughalen. Zodra u weer op Secure Webmail bent ingelogd , kiest u voor de optie 'Nieuw bericht'. Webmail geeft u de mogelijkheid om de onderbroken mail uit de vorige sessie af te maken.

Mijn mailquota raakt eerder vol nu ik Secure Webmail gebruik. Hoe komt dat?

Waarchijnlijk komt dit omdat Secure Webmail standaard alle verzonden berichten opslaat. De optie om alle verzonden berichten te bewaren kunt u uitzetten.

Andere vragen

Waarom is Secure Webmail soms Engelstalig terwijl ik voor Nederlands heb gekozen?

Sommige delen van Secure Webmail werken met zogenaamde plugins. De auteurs van deze plugins hebben niet altijd de mogelijkheid ingebouwd om vertalingen toe te staan.

De knop 'download' bij attachments werkt bij mij niet.

Dat ligt waarschijnlijk aan uw browser. Zo werkt het in Internet Explorer 4 niet, omdat Microsoft dat in die versie niet goed geïmplementeerd heeft. (Zie ook het Microsoft bug report). Probeer Secure Webmail met een andere browser.

Ik krijg soms een error 'This page contains both secure and nonsecure items'. Hoe komt dat?

Dit is een bug in Microsoft Internet Explorer versie 5.5. U krijgt hierbij onterecht een foutmelding bij het verbinden met een secure website, zoals Secure Webmail. In het Microsoft bug report wordt u ook de mogelijkheid geboden een service pack te downloaden dat mogelijk het probleem verhelpt.

Secure Webmail is zo traag. Is daar iets aan te doen?

De snelheid van Secure Webmail zal aanmerkelijk verbeteren als u de inhoud van uw mailbox niet meer laat sorteren op bijvoorbeeld datum of afzender. U zet sortering uit door boven de kolommen een- of tweemaal op de driehoekjes te klikken, tot ze in vierkantjes zijn veranderd.

Het antwoord op mijn vraag staat er niet bij, wat nu?

Als u in Secure Webmail op 'Help' klikt, kunt u de uitgebreide handleiding van Secure Webmail lezen. Als u daar het antwoord op uw vraag niet vindt, kunt u telefonisch of per e-mail contact opnemen met de helpdesk.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken