Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Een nieuwe gebruiker inclusief mailbox aanmaken

Ga met een browser naar het online Control Panel:

Log in op deze pagina met de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw Hosted Exchange beheeraccount.

  • Klik op 'Hosting' in de gele balk bovenaan
  • Klik op 'Exchange'
  • Klik op 'Mailboxen'
  • Klik op de knop 'Nieuwe mailbox toevoegen'
  • Kies voor 'Nieuwe servicegebruiker' en klik op de knop 'Volgende'

Achter 'Displaynaam' vult u de naam van de gebruiker in. Verzin een loginnaam en kies het domein waarbij de mailbox hoort. U ziet ook een testdomein, hier doet u nu nog niets mee. Klik op 'Volgende'.

Op de volgende pagina staan twee onderdelen: Algemeen en mailboxtoegang.

Algemeen

  • Alias: dit is een alternatieve korte naam voor een mailbox. Bijvoorbeeld het alias 'test' voor het erg lange 'Test_beheerder'. Het alias komt terug in de global address list en gebruikers kunnen dit alias gebruiken bij het opstellen van een e-mail.
  • Displaynaam: dit is de naam van de gebruiker. Deze staat al ingevuld, u hoeft niets te doen.
  • E-mailadres: bepaal het primaire e-mailadres dat bij de mailbox hoort. Standaard staat daar hetzelfde ingevuld als bij de loginnaam. U mag dit aanpassen naar eigen wens. Kies daarna het domein waarbij het e-mailadres hoort. Let op: bij domein ziet u naast uw eigen domein, ook een testdomein staan. Hier doet u nu nog niets mee. Dit testdomein gebruikt u later voor het testen van Hosted Exchange als u op dit moment een andere e-maildienst hebt.
  • Groottelimiet: bepaal de maximale opslagruimte voor de mailbox. Standaard staat hier het maximum van 2048 MB ingevuld. De opslagruimte is later nog te verkleinen.

Mailboxtoegang

Hiermee stelt u de manieren in waarop een gebruiker toegang heeft tot zijn mailbox. Plaats een vinkje voor een optie als een gebruiker via deze manier mag e-mailen. Wij adviseren u om aan te vinken: Outlook Web Access, Outlooktoegang en Exchange ActiveSync.

  • Outlook Web Access: voor webmail.
  • Outlooktoegang: om te kunnen e-mailen met Outlook (Windows) of Entourage (Mac).
  • Exchange ActiveSync: voor toegang tot e-mail op mobiele apparaten zoals smartphones en PDA's.
  • IMAP4: voor toegang via IMAP: e-mail blijft op de server staan zodat het vanaf verschillende computers, laptops en mobiele apparatuur kan worden benaderd.
  • POP3: voor toegang via POP3: E-mail wordt tijdens het ophalen altijd van de server verwijderd en naar de computer verplaatst. Er blijft geen e-mail op de server staan. Alle e-mailprogramma's ondersteunen deze techniek.
  • Klik op 'Klaar' en het systeem maakt de nieuwe gebruiker inclusief mailbox aan.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Indicatie actuele wachttijd: Kort

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Indicatie actuele wachttijd: Kort

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken