Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Outlook 2011 instellen - IMAP

Op deze pagina kunt u vinden hoe u Outlook 2011 kunt configureren zodat deze de mail via IMAP ophaalt.

Bij het eerste keer opstarten van Outlook 2011 for Mac krijgt u een welkomstscherm te zien. Om een nieuw account aan te maken kiest u voor 'Add Account' (Account toevoegen).

Indien u dit welkomstscherm niet te zien krijgt kunt u een account toevoegen door linksboven te kiezen voor 'Outlook' en vervolgens 'Preferences' (Voorkeuren). Kies vervolgens voor 'Accounts'.

Vervolgens dient u het type account te selecteren. Outlook maakt onderscheidt tussen een Exchange Account en een 'Normaal' e-mail account (POP & IMAP). Kies hier voor 'E-mail Account'.

Er verschijnt een scherm waarop u het e-mail adres en het wachtwoord in kunt vullen. Hier geeft u hier uw e-mailadres aan. Het adres wat u hier invult ziet de ontvanger als afzender adres. Als u uw e-mailadres en het bijbehorend wachtwoord heeft ingevuld klikt u op 'Add Account' (Account toevoegen).

Outlook probeert automatisch de instellingen te detecteren die bij uw e-mailadres horen. Wanneer dit niet lukt toont outlook invoer velden zodat u deze gegevens handmatig kunt toevoegen. Indien de verkeerde instellingen gedetecteerd worden kunt u aangeven dat u deze handmatig wilt bepalen door het vinkje bij 'Configure automatically' (Automatisch Configureren) weg te halen. Dit is handig wanneer u bijvoorbeeld POP of IMAP automatisch gedetecteerd wordt maar u dit niet wenst te gebruiken

  • Vul bij 'User name' uw mailboxnaam in.
  • Bij 'Incoming Server (inkomende server) vult u 'imap.xs4all.nl' in.
  • Bij 'Outgoing Server' (uitgaande server) vult u 'smtp.xs4all.nl' in. Selecteer bij beide de inkomende en de uitgaande server 'Use SSL to connection (recommended)'.

Let op: Omdat de standaard SSL poort voor de _uitgaande_ server momenteel niet wijzigt van 25 naar 465 dient u een vinkte te plaatsen bij 'Override default port' en deze te wijzigen naar '465'. Dit is mogelijk een tijdelijke bug.

Als laatste krijgt u het "Accounts" scherm te zien met de instellingen zoals u deze ingevuld hebt. Pas eventueel de omschrijving van de instellingen naar wens aan.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken