Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Mail instellen

Als u het programma 'Mail' voor de eerste maal opent, verschijnt het scherm 'Welkom bij Mail' (Welcome to Mail). Als dit scherm niet verschijnt, moet u de instellingen handmatig configureren. Vul bij het scherm de volgende gegevens in:

  • 'Volledige naam' (Full Name): Uw naam
  • E-mailadres: loginnaam@xs4all.nl
  • Het wachtwoord wat hoort bij het account: loginnaam

Klik op 'Ga door' (Continue).

Vul bij het scherm 'Server inkomende post' (Incoming Mail Server) de volgende gegevens in:

  • Type account (Account Type): selecteer 'IMAP'
  • Beschrijving' (Description): vul hier iets in waaraan u het account later kunt herkennen.
  • 'Server inkomende post' (Incoming Mail Server): imap.xs4all.nl
  • 'Gebruikersnaam' (User Name) en 'Wachtwoord' (Password) zijn al ingevuld

Klik op 'Ga door' (Continue). Er wordt nu geprobeerd een verbinding met 'imap.xs4all.nl' tot stand te brengen. Als u de juiste loginnaam en het bijbehorende wachtwoord heeft ingevuld, verschijnt het volgende scherm.

  • 'Gebruik SSL (Secure Sockets Layer)' (Use Secure Sockets Layer (SSL)) staat aangevinkt.
  • Bij 'Identiteitscontrole' (Authentication) staat 'Wachtwoord' (Password) geselecteerd.

Klik op 'Ga door' (Continue).

Vul bij het scherm 'Server uitgaande post' (Outgoing Mail Server) de volgende gegevens in:

  • Beschrijving' (Description): vul hier iets in waaraan u het account later kunt herkennen.
  • 'Server uitgaande post' (Outgoing Mail Server): smtp.xs4all.nl
  • Zorg ervoor dat de optie 'Gebruik identiteitscontrole' (Use Authentication) staat aangevinkt en de 'Gebruikersnaam' (User Name) en 'Wachtwoord' (Password) zijn ingevuld.

Klik op 'Ga door' (Continue).

  • 'Gebruik SSL (Secure Sockets Layer)' (Use Secure Sockets Layer (SSL)) staat aangevinkt.
  • Bij 'Identiteitscontrole' (Authentication) staat 'Wachtwoord' (Password) geselecteerd.

Klik op 'Ga door' (Continue).

U kunt 'Account online' (Take account online) aanvinken. Klik op 'Ga door' (Continue).

Het account is nu ingesteld.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken