Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Veelgestelde vragen over Poortbeveiliging

Wat is poortbeveiliging?

Uw computer maakt gebruik van verschillende poorten waardoor internetverkeer naar binnen en naar buiten gaat. Door poorten dicht te zetten die u doorgaans toch niet gebruikt, is uw computer beter beschermd tegen computerinbraak. We raden klanten met Internet van XS4ALL daarom aan om poortbeveiliging aan te zetten.

U doet dit zelf in het Service Centre onder 'internettoegang'. U kiest daarbij uit verschillende beschermingsniveaus. Het aanbevolen beveiligingsniveau is 3.

Waarom biedt XS4ALL poortbeveiliging?

Met poortbeveiliging maakt XS4ALL het internet veiliger. Voor u en door u. Trojans en virussen verspreiden zich met grote snelheid over het internet. Gebruikers van internetverbindingen moeten steeds meer en verdergaande maatregelen nemen om zich te verweren.

XS4ALL onderscheidt zich al jaren door een actief abusebeleid waarbij klanten tijdelijk worden afgesloten als hun internetverbinding tot overlast leidt op het netwerk. Waar andere providers hun netwerk steeds meer sloten, hield XS4ALL het netwerk geopend.

Met poortbeveiliging kunnen klanten met Internet van XS4ALL zelf hun verbinding nog beter beveiligen *en* meehelpen het internet voor anderen veiliger te maken.

Ik ben zeer voorzichtig in welke bestanden ik open en ik ben nooit besmet, waarom zou ik poortbeveiliging aanzetten?

Veel abonnees raken onbewust besmet met een Trojan of andere malware. In dat geval moet u toch actie ondernemen om uw computer weer op te schonen. Een besmette computer die virussen verspreid of spam verstuurt veroorzaakt overlast op het netwerk en de verbinding waarop die computer is aangesloten loopt het gevaar tijdelijk te worden afgesloten tot de besmetting is weggenomen. Met poortbeveiliging en het juiste veiligheidsniveau is de overlast minder, voor u en voor onze andere klanten.

Ik heb al de McAfee firewall geinstalleerd. Dat is toch genoeg?

Poortbeveiliging van XS4ALL werkt op een ander niveau dan uw McAfee firewall. Poortbeveiliging houdt verkeer tegen op netwerkniveau. Het is daarom aan te raden om poortbeveiliging aan te zetten en daarnaast uw McAfee beveiligingssoftware gewoon te blijven gebruiken.

Waarin onderscheidt XS4ALL poortbeveiliging zich ten opzichte van andere providers?

Bij XS4ALL kunt u als abonnee zelf uw beveiligingsniveau kiezen. Zie ook een gedetailleerd overzicht van de niveaus.

Kan iedereen poortbeveiliging gebruiken?

Op dit moment is poortbeveiliging alleen mogelijk voor klanten met Internet van XS4ALL. Maakt u gebruik van ADSL van KPN, zet uw abonnement dan kosteloos om naar Internet van XS4ALL. Het is in vrijwel alle gevallen sneller en het biedt meer mogelijkheden. Ook kunt u dan gebruik maken van poortbeveiliging.

Zie http://www.xs4all.nl/consument/internet/adslkpn/

Is poortbeveiliging gratis?

Ja, het gebruik van poortbeveiliging is inbegrepen bij uw internetabonnement.

Wat heb ik nodig voor poortbeveiliging?

U hebt Internet van XS4ALL nodig. Verbindingen die nog via het ADSL van KPN lopen, werken niet met poortbeveiliging.

Waar kan ik poortbeveiliging aanzetten?

U kunt het niveau instellen en veranderen in het Service Centre. Ga naar het Service Centre, kies voor 'Internettoegang' en log in. Kies daarna het gewenste beveiligingsniveau. Weet u niet wat u moet kiezen? Kies dan voor niveau 3.

In welke richting werkt poortbeveiliging?

De XS4ALL poortbeveiliging werkt zowel voor inkomend als uitgaand verkeer.

Wat gebeurt er als ik poortbeveiliging niet aanzet?

U bent vrij om poortbeveiliging op het laagste beveiligingsniveau (niveau 1) te laten staan. We raden u echter ten sterkste aan om een hoger beveiligingsniveau te kiezen als uw situatie dat toelaat. U beschermt daarmee uzelf en anderen.

Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360