Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Veelgestelde vragen over nummerbehoud

Welke modeminstellingen moet ik wijzigen als ik met mijn telefoonnummer overstap naar XS4ALL?

Om gebruik te kunnen maken van Bellen van XS4ALL hebt u een modem nodig dat geschikt is voor VoIP (Bellen over internet) zoals de FRITZ!Box 7170, 7340, 7360 of 7390. Op de helpdeskpagina van Bellen leest u welke instellingen u moet aanpassen.

Blijft mijn ISDN-modem werken als ik een ISDN-nummer meeneem naar XS4ALL en XS4ALL mijn ISDN-telefoonabonnement opzegt?

Ja, uw modem blijft werken. Kijk op de helpdeskpagina's of u over een modem beschikt dat ook geschikt is voor Bellen van XS4ALL.

Hoeveel ISDN-nummers kan ik meenemen naar Bellen van XS4ALL?

Stapt u over van ISDN naar Bellen van XS4ALL met nummerbehoud, dan kunt u maximaal 10 nummers meenemen.

Als ik geen ISDN-modem heb, kan ik mijn ISDN-nummers dan meenemen naar XS4ALL?

Ja, u kunt de verschillende nummers gewoon meenemen en gebruiken. U hebt geen ISDN-modem nodig als u een van onze modems gebruikt.

Ik heb Bellen van XS4ALL met nummerbehoud aangevraagd. Hoelang duurt het voordat de overstap is afgerond?

Na het indienen van de definitieve aanvraag, duurt het minimaal twee weken voordat uw telefoonnummer wordt omgezet van uw huidige telefoonleverancier naar XS4ALL. Een aantal dagen na de aanvraag voor nummerbehoud ontvangt u een brief met daarin de datum waarop de overzetting naar XS4ALL is gepland. Nadat uw telefoonnummer daadwerkelijk is overgezet naar XS4ALL, ontvangt u een bevestiging per e-mail. Als er factoren zijn die de overstap vertragen of voorkomen, dan wordt u hierover door XS4ALL geïnformeerd.

Ik heb ADSL van KPN op het telefoonnummer waarmee ik wil overstappen naar XS4ALL. Wat gebeurt er met mijn ADSL als ik met mijn telefoonnummer overstap?

Bent u abonnee van XS4ALL? Stap dan eerst over op Internet en Bellen van XS4ALL. Meer informatie over Internet van XS4ALL.

Als u ADSL van KPN via een andere provider hebt, dan raden wij u af om alleen uw telefoonnummer om te zetten. De reden hiervoor is dat uw internetverbinding door de overstap vervalt. Als u nog een lopend contract hebt met uw internetprovider dan belast deze de kosten voor de resterende contractduur aan u door. U kunt natuurlijk wel met Internet en Bellen overstappen naar XS4ALL.

Zijn er eenmalige kosten verbonden aan nummerbehoud?

Ja, aan nummerbehoud zijn eenmalige kosten verbonden. U betaalt per opdracht voor nummerbehoud een bedrag van € 10,16. Per opdracht kunnen meerdere nummers (maximaal 8) worden meegenomen.

Hoe kan ik nummers uit meerdere ISDN-nummerreeksen meenemen?

Nummerbehoud kunt u alleen aanvragen *per nummerreeks*. Nummers uit verschillende nummerreeksen kunnen niet in één aanvraag verwerkt worden.

Wat gebeurt er met nummers uit ISDN-nummerreeksen die ik niet meeneem?

Deze worden opgezegd na het overzetten van de nummers waarvoor u wel nummerbehoud hebt aangevraagd. U hebt dan nog een maand de tijd om voor de achtergebleven nummers alsnog nummerbehoud aan te vragen. Daarna worden deze nummers definitief opgeheven.

Ik heb nummerbehoud van een ISDN-nummerreeks aangevraagd en wil nog een nummer toevoegen.

Als u nummerbehoud heeft aangevraagd voor nummers uit een ISDN-nummerreeks kunt u, zolang deze aanvraag loopt, geen nummerbehoud aanvragen voor nummers die onder dezelfde reeks vallen. Zodra de nummers zijn overgezet kunt u nog een maand lang nummerbehoud voor de achtergebleven nummers aanvragen.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

De Klantenservice is gesloten

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

De Helpdesk is gesloten

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken