Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Mijn nummer wil niet aanmelden

Controleer internetverbinding

Als uw telefoonnummer zich niet kan aanmelden of registreren, controleer dan altijd eerst of uw internetverbinding wel goed werkt. Bellen van XS4ALL zorgt ervoor dat uw telefoongesprek over het internet verloopt. Hierdoor kunnen wij (veel) lagere kosten hanteren dan een telefoonaanbieder over het vaste net. Enige voorwaarde is wel dat uw internetverbinding goed werkt.

Manieren op te controleren of uw verbinding goed werkt:

- Probeer met uw Internet browser (Internet explorer, Firefox of Safari) een internetpagina te openen. bijvoorbeeld: http://www.xs4all.nl of http://www.nu.nl

a) Ik krijg de websites te zien:
Dan heeft u een werkende internet verbinding.

b) De pagina kan niet worden weergegeven
Uw internetverbinding werkt niet correct. Zorgt u eerst voor een werkende internet verbinding.

- Probeer via de command prompt of terminal naar een website of extern IP-adres te pingen. Bijvoorbeeld www.xs4all.nl of 194.109.6.92

a) Ik krijg antwoord op mijn ping verzoek:
Dan heeft u een werkende internet verbinding.

b) Geen van mijn ping verzoeken komen aan
Uw internet werkt niet correct. Zorgt u eerst voor een werkende internet verbinding.

Controleer uw wachtwoord

Het invullen van een verkeerd of te lang wachtwoord zal er ook voor zorgen dat uw telefoonnummer zich niet kan aanmelden. Als het nummer niet aangemeld is kunt u niet bellen of gebeld worden. Het wachtwoord van uw telefoonnummer kan nooit langer zijn dan 8 karakters. Als u achter uw wachtwoord een (extra) spatie zet zal dit ook als extra karakter gezien worden. Aangezien een spatie niet in het wachtwoord systeem van XS4ALL past zal dit dus altijd resulteren in een foute login- / aanmeldpoging.

- Heeft u een andere Windows versie, een Mac of een linux computer dan is er geen snelle manier om uw wachtwoord te controleren. U kunt hier uw wachtwoord wijzigen, zodat u zeker weet dat u het juiste wachtwoord gebruikt.

Controleer de instellingen

Op welke manier probeert u gebruik te maken van uw telefoonnummer:

Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360