Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Veelgestelde vragen over gidsvermelding

Hoe kan ik mijn telefoonnnummer(s) aanmelden voor gidsvermelding?

Gidsvermelding staat standaard uit. U kunt de gidsvermelding aanzetten in het Service Centre. Een handig overzicht van het instellen van gidsvermelding vindt u hier. U kunt per telefoonnummer instellen hoe en in welke telefoongids u vermeld wilt worden. Hebt u meerdere nummers, dan kunt u uzelf en uw partner of uw bedrijf een eigen vermelding geven in de gids. Hiermee is het nu extra aantrekkelijk om uw huisgenoten een eigen nummer te geven.

Waar moet ik op letten bij het aanvragen van een gidsvermelding?

In het algemeen is het voor vermelding in de gids belangrijk dat u uw gegevens volledig uitschrijft. Hieronder vindt u een overzicht van de meest voorkomende redenen waarom een aanvraag wordt afgekeurd:

  • Er is een verplicht veld niet ingevuld
  • In het veld 'voornaam' staan uw voorletters, maar zonder spaties of punten
  • Bij de straatnaam is een postbus ingevuld
  • De achternaam bevat één of meerdere punten
  • Het eventuele tussenvoegsel is niet volledig uitgeschreven
  • Postcode/huisnummer combinatie is niet bekend
  • Bedrijfsnaam begint met de bedrijfsrechtsvorm (BV, NV etc.)
Als u twijfelt of u uw gegevens op de juiste manier invult, neem dan contact op met onze Klantenservice. U kunt ons bereiken op werkdagen van 8.00 - 20.00 uur en zaterdag van 10.00 - 17.00 uur via 020 398 76 66.

Hoe lang duurt het voordat mijn telefoonnummer in de gids staat nadat ik de aanvraag opnieuw heb ingediend?

Binnen twee weken na aanvraag worden uw gegevens in de digitale gidsen opgenomen. Voor de papieren gidsen is het afhankelijk van de datum waarop de gids opnieuw verschijnt.

Kan ik gidsvermelding ook op een andere manier aan/uitzetten of bewerken?

Nee, het uit en aanzetten van gidsvermelding kan alleen in het Service Centre.

Voor welke nummerinformatiediensten wordt het telefoonnummer aangemeld?

U kunt per nummer aangeven of vermeld wilt worden in:

  • Papieren telefoongidsen
  • Digitale telefoongidsen
  • Telefonische informatiediensten

Kan ik voor een telefoonnummer per nummerinformatiedienst verschillend vermeld staan, bijvoorbeeld in de papieren gids anders dan digitaal?

Nee, dit is niet mogelijk. U kunt wel per nummer instellen hoe u in de gids vermeld wilt worden.

Ik heb gidsvermelding uit- of aangezet, maar ik zie dat de wijziging nog niet is doorgevoerd.

De doorlooptijd voor wijzigingen voor aan- of afmelden voor gidsvermelding is 7 dagen. Als de wijziging na deze tijd nog niet is doorgevoerd, neem dan contact op met onze Klantenservice. U kunt ons bereiken op werkdagen van 8.00 - 20.00 uur en zaterdag van 10.00 - 17.00 uur via 020 398 76 66.

Ik wil de gegevens waarmee ik in de gids sta wijzigen. Hoe doe ik dat?

De adresgegevens kunt u wijzigen in het Service Centre onder het kopje 'verhuizen'. Daarnaast kunt u per nummer aangeven met welke naam u vermeld wilt worden. Dit kunt u doen door in het Service Centre te kiezen voor 'Bellen' en vervolgens 'Instellingen (telefoonnummer) wijzigen'. Kijk voor hulp bij het wijzigen op de helpdeskpagina's.

Ik heb een wijziging in de gidsvermelding aangebracht, maar sta nog met oude gegevens vermeld.

De doorlooptijd voor wijzigingen voor aan of afmelden voor gidsvermelding is 7 dagen.

Ontvang ik een bevestiging als mijn aanvraag voor gidsvermelding is doorgevoerd?

Nee, u krijgt geen bevestiging. U kunt wel de status van uw aanvraag volgen bij de instellingen van uw telefoonnummer in ons online Service Centre.

Ik heb meerdere telefoonnummers. Kan ik per nummer aangeven of ik in de gids vermeld wil worden?

Ja, u kunt per nummer aangeven of en hoe u in de gids vermeld wilt worden. Dit kunt u per nummer instellen in ons online Service Centre.

Mijn vraag staat hier niet bij. Waar kan ik terecht?

Neem contact op met onze Klantenservice. U kunt ons bereiken op werkdagen van 8.00 - 20.00 uur en zaterdag van 10.00 - 17.00 uur via 020 398 76 66.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

De Klantenservice is gesloten

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Indicatie actuele wachttijd: Kort

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken