Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Mijn telefoon kan bepaalde nummers niet bellen

"Dit nummer is niet toegewezen"

Als u bij sommige (of alle) uitgaande gesprekken de melding te horen krijgt "Dit nummer is niet toegewezen" dan is dit in 99% van de gevallen het resultaat van een verkeerd ingesteld modem of een niet bestaand nummer. Weet u zeker dat het nummer bestaat en dat u dit correct heeft ingetoetst? Dan zit het probleem zeer waarschijnlijk in het modem.

Voicemail (1233), Gemeentenummers (14xy), Nummerinformatiediensten (18xy) of andere telefoonnummers die niet met een 0 beginnen.

Gebruikt u een FRITZ!Box modem en wilt u bellen naar een telefoonnummer dat niet met een 0 begint toets dan *# voor het nummer. Het modem zal dan de zogenaamde 'dialing rules' overslaan en direct het nummer bellen. Dit heeft u nodig bij bijvoorbeeld:

  • Bellen naar de XS4ALL Voicemail: *#1233
  • Gemeentenummers, zoals de gemeente Amsterdam: *#14020
  • Het KPN Informatienummer: *#1888
  • Het 144 Red Een Dier alarmnummer: *#144
  • Elk ander telefoonnummer dat niet met een 0 begint.

(Voor 112 is een uitzonderingsregel in uw modem toegevoegd. Voor dit nummer is het niet noodzakelijk om *#112 te draaien)

VoIP Selfcare

Controleert u in het VoIP Selfcare of u het nummer niet (per ongeluk) heeft geblokkeerd:

  • Ga naar https://voip-selfcare.xs4all.nl
  • Log in met uw telefoonnummer en uw 4 cijferige pincode.
  • Klik links, onder het kopje 'Nummerblokkering', op 'Uitgaande oproepen'.
  • Controleer of u bij 'Blokkeer groepen nummers voor uitgaande oproepen' niet toevallig een verkeerde groep heeft aangevinkt
  • Controleer of u bij 'Overzicht geblokkeerde nummers en netnummers' niet het betreffende nummer beblokkeerd heeft. U kunt nummers uit deze lijst verwijderen door achter het nummer op 'Verwijder' te klikken.

Overig

Zie ook de pagina Mijn nummer kan niet uitbellen

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken