Aangepaste bedrijfsvoering in verband met COVID-19

We zijn vast niet de eersten die u op de hoogte brengen van een aangepaste bedrijfsvoering door de uitbraak van het coronavirus COVID-19. Nu er in real life afstand bewaard moet worden, is er online des te meer behoefte aan nauw contact. Internet is een vitaal onderdeel van de maatschappij – zeker nu. Om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te vertragen, om ons netwerk en onze mensen gezond te houden en om het u in deze periode wat aangenamer te maken, hanteren wij een aangepaste bedrijfsvoering. Hieronder bespreken we de dingen die u hiervan kunt merken.

Ons netwerk

Wij houden niet van onnodige risico’s. Juist omdat het in deze periode zó belangrijk is om verbonden te zijn, blijven we ons netwerk net zo goed onderhouden en bewaken als altijd. 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar. Ook kunnen we piekbelastingen op het netwerk uiteraard blijven opvangen en de netwerkcapaciteit verder vergroten, als dat nodig is.

Onze klantenservice

Onze Klantenservice is telefonisch bereikbaar, maar het zou wat drukker kunnen zijn dan normaal. Voor een antwoord op veel vragen kunt u ook op xs4all.nl/service terecht. Heeft u een urgente vraag? Dan kunt u ons gerust bellen.

Onze monteurs

In opvolging van het RIVM-advies, plannen we zo min mogelijk monteursafspraken in. Onze monteurs beperken zich tot storingsmeldingen en het zekerstellen en leveren van de internetverbinding. Urgente afspraken kunnen doorgaan. Heeft u op dit moment al een afspraak met onze monteurs ingepland? Wij nemen contact met u op als er iets aan uw afspraak verandert.

Storing of andere digitale vragen?

Onze Helpdesk zit klaar om u op afstand te helpen.

Blijkt een monteur écht noodzakelijk? Dan doen wij ons best om een monteursafspraak voor u in te plannen. Ook werken de monteurs via aangescherpte veiligheidsmaatregelen. We vragen om uw begrip hiervoor.

Internetcriminelen werken ook thuis

Criminaliteit op straat is misschien afgenomen door COVID-19. Online is een omgekeerde trend gaande. Zoveel meer mensen die thuiswerken en online winkelen. Daar willen kwaadwillenden natuurlijk een slaatje uit slaan. Juist nu is het extra belangrijk om bewust te zijn van uw online veiligheid. U staat er gelukkig niet alleen voor. Alle XS4ALL-klanten hebben 5 licenties voor F-Secure. En op ons blog vindt u artikelen vol informatie en adviezen. Zo bent u internetcriminelen te snel af. Dit zijn onze favorieten:

5 tips om phishing te herkennen
Uzelf beschermen tegen online oplichting. Het hoeft niet lastig te zijn. Met deze 5 tips leren we u phishing (nepmails) en malafide websites herkennen. De kans dat u wordt beetgenomen door internetcriminelen is zo een stuk kleiner. Beloofd! Ben u tóch slachtoffer van online fraude geworden of twijfelt u? Meld dit dan op fraudehelpdesk.nl. Lees onze 5 tips (leestijd: 3 minuten)

5 tips voor veilig online winkelen
Helaas is er geen zilveren kogel om oplichting te voorkomen. Wel hebben we een paar tips voor u op om risico’s zoveel mogelijk te vermijden. Lees deze 5 tips (leestijd: 2 minuten)

Wat is een sterk en veilig wachtwoord?
Geef cybercriminelen geen kans. Kies voor goede wachtwoorden. Onze Security Officer, Arjan van Hattum, onze helpt u graag op weg. Lees zijn adviezen (leestijd: 5 minuten)

Wilt u meer lezen? Ga dan naar veiligheid & privacy op xs4all.nl/blog

9 tips voor betere wifi

Trage wifi. Een van de grootste ergernissen in ons moderne leven. Nu we massaal thuis blijven is een goede draadloze verbinding éxtra belangrijk. XS4ALL-monteur Peter Kwast rijdt normaal dagelijks door het land om bij klanten wifi te installeren. Hij geeft in dit blog 9 tips om uw wifi thuis te verbeteren. Waaronder het versterken van uw wifi-signaal met de FRITZ!Repeater 2400, die XS4ALL-klanten met korting in de webshop kunnen kopen.

chevron-down