Uw betalingen en facturen bij XS4ALL

Betalingen en facturen zijn vaak ingewikkeld. Daarom proberen we u op deze pagina zo goed mogelijk te informeren over financiële zaken bij XS4ALL. Heeft u toch nog vragen? Dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice.

Eenvoudig zelf te regelen

De volgende zaken rondom betalen en uw facturen kunt u zelf regelen in het Service Centre:

Inloggen in het Service Centre

Factuur bekijken en uitprinten
  • Ga naar het Service Centre
  • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Kies onder online facturen voor facturen
Rekeningnummer wijzigen
  • Ga naar het Service Centre
  • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Kies onder betaalwijze voor betaalwijze of rekeningnummer aanpassen
  • Vul uw nieuwe rekeningnummer in en sla de wijzigingen op
Automatische incasso aanvragen
  • Ga naar het Service Centre
  • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Kies onder betaalwijze voor betaalwijze of rekeningnummer aanpassen
  • Vink de gewenste betaalwijze aan en sla de wijzigingen op
Instellingen online factuur wijzigen
  • Ga naar het Service Centre
  • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Kies onder facturen voor instellingen voor online facturen wijzigen
  • Vink de gewenste opties aan of uit en sla de wijzigingen op
Factuuradres wijzigen
  • Ga naar het Service Centre
  • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Kies onder contactpersoon & financiële gegevens voor wijzig factuuradres
  • Vul het nieuwe factuuradres in en sla de wijzigingen op
Contactgegevens wijzigen
  • Ga naar het Service Centre
  • Kies voor persoonlijke gegevens
  • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord om uw contactgegevens te wijzigen
  • Pas de contactgegevens aan en kies voor wijzig uw contactgegevens

Informatie over uw factuur

Uw online factuur bekijken

Uw factuur kunt u bekijken en printen in het Service Centre.
Inloggen in het Service Centre

Opbouw van uw factuur

De eerste factuur
De eerste factuur
  1. Prijs
    Prijs per dienst
  2. Bedrag
    Totaalprijs van deze dienst(en) exclusief btw.
  3. Verbruikskosten
    Gesprekskosten voor Bellen vanaf activatie tot de allereerste factuurperiode.
  4. Maandkosten
    Abonnementskosten vanaf activatie tot de allereerste factuur.
  5. Eenmalige kosten
    Eenmalige kosten voor het verzenden van het installatiepakket en het activeren van TV en/of Bellen.
  1. Maandkosten
    Periodieke kosten vanaf de factuurdatum tot de volgende maandelijkse factuur. De periodieke kosten betaalt u doorgaans 1 maand vooruit.
  2. Korting
    Hebt u recht op een bepaalde kortingsperiode, dan ziet u deze korting altijd op dezelfde factuur verwerkt.
  3. Totaal te voldoen
    Hier vindt u het totaalbedrag van uw factuur inclusief btw. Dit is het bedrag dat u moet betalen en via automatische incasso wordt afgeschreven.
De maandelijkse factuur
De maandelijkse factuur
  1. Prijs
    Prijs per dienst.
  2. Bedrag
    Totaalprijs van deze dienst(en) exclusief btw.
  3. Verbruikskosten
    De gesprekskosten voor Bellen en kosten voor de videotheek worden achteraf gefactureerd. Hier ziet u de kosten voor het gebruik in de afgelopen kalendermaand.
  4. Maandkosten
    Periodieke kosten vanaf de factuurdatum tot de volgende maandelijkse factuur. De periodieke kosten betaalt u doorgaans 1 maand vooruit.
  1. Korting
    Indien u recht hebt op een bepaalde kortingsperiode, dan ziet u deze korting altijd op de normale factuur verwerkt.
  2. Totaal te voldoen
    Hier vindt u het totaalbedrag van uw factuur inclusief btw. Dit is het bedrag dat u moet betalen en via automatische incasso wordt afgeschreven.
De factuur na een wijziging
De factuur na wijziging
  1. Prijs
    Prijs per dienst.
  2. Bedrag
    Totaalprijs van deze dienst(en) exclusief btw.
  3. Verbruikskosten
    De gesprekskosten voor Bellen en kosten voor de videotheek worden achteraf gefactureerd. Hier ziet u de kosten voor het gebruik in de afgelopen kalendermaand.
  4. Maandkosten
    Abonnementskosten per maand vanaf de factuurdatum tot de volgende factuur. Deze kosten betaalt u doorgaans 1 maand vooruit.
  1. Bestelling extra TV-pakket
    De kosten voor het extra TV-pakket dat u tussentijds besteld, worden achteraf gefactureerd. Hier ziet u de kosten vanaf levering tot maandelijkse factuurdatum.
  2. Upgrade internetabonnement
    Bij een upgrade van het abonnement worden de kosten vanaf activatie tot maandelijkse factuurdatum achteraf in rekening gebracht. U ontvangt een creditfactuur voor de kosten van het oude abonnement.
  3. Totaal te voldoen
    Hier vindt u het totaalbedrag van uw factuur inclusief btw. Dit is het bedrag dat u moet betalen en via automatische incasso wordt afgeschreven.
Creditfactuur na opzeggen dienst
Credit factuur na opzeggen dienst
  1. Prijs
    Prijs per dienst.
  2. Bedrag
    Totaalprijs van deze dienst(en) exclusief btw.
  3. Maandkosten
    De reeds vooruit betaalde abonnementskosten worden gecrediteerd vanaf de opzegdatum.
  1. Totaal te voldoen
    Hier vindt u het totaalbedrag van uw creditfactuur inclusief btw. Deze kosten worden verrekend met eventuele openstaande facturen. Indien er geen openstaande facturen zijn of er een bedrag op de creditfactuur open blijft staan dan wordt dit bedrag op uw rekening overgemaakt.

Vraag en antwoord over uw factuur

Wat is een online factuur?

Een online factuur geeft, net als een papieren factuur, een overzicht van de diensten die onderdeel zijn van uw XS4ALL abonnement, en de kosten voor de levering van deze diensten. De online factuur is uw originele factuur. Alle afdrukken ervan zijn zogenoemde 'kopie-facturen', kopieën van de factuur.

Voor alle klanten is de online factuur beschikbaar in het Service Centre. U hoeft alleen maar in te loggen op een extra beveiligd onderdeel van het Service Centre. Vervolgens kunt u uw facturen bekijken en eventueel uitprinten.

Inloggen in het Service Centre
Waar vind ik mijn online factuur?
  • Ga naar het Service Centre
  • Kies persoonlijke gegevens en log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Kies onder online facturen voor facturen inzien en printen

U bent nu op de overzichtspagina van uw facturen.

Wat is mijn originele factuur en wat is de kopie?

De online factuur is de originele factuur. Alle afgeleiden daarvan zijn kopiefacturen.

Betaalt u met een acceptgiro? Dan is de papieren versie die u op uw adres ontvangt het origineel. Alle andere versies zijn kopieën.

Ik betaal per automatische incasso, maar wil graag alsnog een papieren factuur. Kan dat?

Ja, u kunt kosteloos een papieren kopie per post ontvangen. U regelt dit zelf in het Service Centre:

  • Ga naar het Service Centre
  • Kies persoonlijke gegevens en log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Kies onder online facturen & kopiefacturen voor instellingen voor online facturen wijzigen

Vervolgens kiest u voor de optie:

  • Ik ontvang graag een papieren kopie van de factuur per post.

Kan ik het ontvangen van een papieren factuur uitzetten?

Ja, u kunt het ontvangen van een papieren factuur uitzetten. U regelt dit zelf in het Service Centre:

  • Ga naar het Service Centre
  • Kies persoonlijke gegevens en log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Kies onder online facturen & kopiefacturen voor instellingen voor online facturen wijzigen

Vervolgens kunt u de optie voor het ontvangen van een papieren factuur uitzetten.

Kan ik geïnformeerd worden zodra een nieuwe factuur online staat in het Service Centre?

Ja, dat kunt u zelf aangeven in het Service Centre:

  • Ga naar het Service Centre
  • Kies persoonlijke gegevens en log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Kies onder online facturen & kopiefacturen voor instellingen voor online facturen wijzigen

Vervolgens kiest u voor de optie:

  • Facturen online inzien, inclusief e-mail notificatie indien er een nieuwe factuur is.
Ik betaal per acceptgiro. Wat verandert er voor mij?

Zolang u betaalt per acceptgiro, blijft u papieren factuur ontvangen. Deze blijven voor u dan de originele factuur. In het Service Centre kunt u tevens uw facturen inzien.

Inloggen in het Service Centre
Ik betaal per acceptgiro en wil over naar automatische incasso

Dat kan. U kunt dit regelen via het Service Centre. Kies voor persoonlijke gegevens en log in met uw loginnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op wijzig bank- of gironummer.

Inloggen in het Service Centre
Kan ik een kopie van de factuur die ik zelf print, gebruiken voor de omzetbelasting?

Ja, de Belastingdienst accepteert een kopiefactuur voor de omzetbelasting.

Mag online factureren van de Belastingdienst?

Ja, het tonen van de factuur in het Service Centre valt volgens de Belastingdienst onder 'ter beschikkingstellen'. Door het gebruik van SSL-beveiliging is de authenticiteit en integriteit voldoende gewaarborgd.

Ik ontvang en handel altijd de facturen af, maar ik ben niet de eigenaar van de dienst. Ik heb dus geen toegang tot het Service Centre om aan te geven dat ik de factuur op papier wil blijven ontvangen. Wat moet ik doen?

Alleen de eigenaar kan met loginnaam en wachtwoord inloggen in het Service Centre. U zult de eigenaar van de dienst moeten vragen om dit voor u in te stellen.

Betalen en automatische incasso

Betaling bij XS4ALL loopt via automatische incasso. Het factuurbedrag wordt dan elke maand automatisch van uw rekening afgeschreven. Zo loopt u geen risico een betaling te vergeten.

Kunt u niet betalen via automatische incasso? Neem dan contact op met onze klantenservice: 020 398 76 66, op werkdagen van 8:00 - 20:00 uur, op zaterdag van 10:00 - 17:00 uur.

Vraag en antwoord over betalen en automatische incasso

Wanneer incasseert XS4ALL het abonnementsgeld?
XS4ALL incasseert enkele werkdagen na de factuurdatum. U kunt geen voorkeursdatum opgeven waarop de incasso het beste uitkomt.
Wat gebeurt er als een automatische incasso mislukt?

Als een automatische incasso mislukt, melden wij u dit per e-mail en per post. Vervolgens proberen wij binnen 10 tot 14 dagen opnieuw het bedrag te incasseren.

Een automatische incasso kan om een aantal redenen mislukken (bijv. onvoldoende saldo, of een niet juist rekeningnummer). Controleert u daarom voor de zekerheid uw saldo op uw rekening en uw gegevens (naam, rekeningnummer e.d.). U gegevens kunt deze zelf inzien en aanpassen in het Service Centre.

Inloggen in het Service Centre
Wat moet ik doen als mijn rekeningnummer is gewijzigd?

Is uw rekeningnummer gewijzigd? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. U kunt uw rekeningnummer zelf aanpassen in het Service Centre. Kies voor persoonlijke gegevens en log in met uw loginnaam en wachtwoord. Vervolgens klikt u op wijzig bank- of gironummer.

Inloggen in het Service Centre
Ik betaal nog niet via automatische incasso. Hoe vraag ik een machtiging aan?

Een machtiging vraagt u aan in het Service Centre. Kies voor persoonlijke gegevens en log in met uw loginnaam en wachtwoord. Vervolgens klikt u op wijzig bank- of gironummer.
Na uw aanvraag sturen wij u een e-mail waarmee u de aanvraag kunt bevestigen. Daarna maakt u met ingang van de eerstvolgende factuur gebruik van automatische incasso.

Inloggen in het Service Centre
Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met een afschrijving?

Komt het factuurbedrag u onbekend voor? Kijkt u dan eerst waarvoor u gefactureerd wordt. U kunt de facturen inzien in het Service Centre. Log in met uw loginnaam en wachtwoord en kies voor factuur. Vervolgens klikt u op online factuur en facturen inzien en printen.

Bent u het na het bekijken van uw factuur nog steeds niet eens met de afschrijving? Neem dan contact op met onze Klantenservice: 020 398 76 66

Inloggen in het Service Centre
Hoe kan ik een machtiging intrekken?

Een machtiging kunt u intrekkken in het Service Centre. Log in met uw loginnaam en wachtwoord en kies voor factuur. Vervolgens klikt u op betaalwijze en betaalwijze of rekeningnummer aanpassen. Selecteer de optie acceptgiro en sla de wijzigingen op.

Inloggen in het Service Centre

Vraag en antwoord over IBAN

Wat is IBAN?

IBAN staat voor International Bank Account Number. Alle Nederlandse bankrekeningnummers worden omgezet naar IBAN. Vanaf 1 februari 2014 gaat iedereen in Europa deze standaard gebruiken.

De lengte van het IBAN bankrekeningnummer verschilt per land. In Nederland bestaat dit nummer uit 18 posities. Het IBAN bankrekeningnummer eindigt altijd op uw huidige Nederlandse 9-cijferige of 7-cijferige bankrekeningnummer.

Waar kan ik mijn IBAN bankrekeningnummer vinden?
Uw IBAN bankrekeningnummer is nu al te vinden op uw rekeningafschriften en bij internetbankieren. Of ga voor het omzetten van uw huidige bankrekeningnummer naar uw IBAN bankrekeningnummer naar ibanbicservice.nl
Wat is het IBAN bankrekeningnummer van XS4ALL?
Het IBAN bankrekeningnummer van XS4ALL is NL55INGB0004683839.
Wat verandert er voor mij?
Het volgende verandert voor u:
  • Uw gehele of gedeeltelijke IBAN bankrekeningnummer wordt weergegeven op uw factuur
  • Als u iets bestelt bij XS4ALL geeft u uw IBAN bankrekeningnummer op in plaats van uw huidige 9-cijferige of 7-cijferige bankrekeningnummer
Wat verandert er aan mijn automatische incasso bij XS4ALL?
Voor 1 februari 2014 is uw IBAN bankrekeningnummer automatisch bekend bij XS4ALL. Hier hoeft u zelf niets voor te doen. De transacties vinden plaats zoals u van ons gewend bent.

Wat te doen bij afsluiting en achterstallige betaling

XS4ALL heeft de mogelijkheid om uw internetverbinding (tijdelijk) af te sluiten wanneer betaling van een factuur uitblijft. Kunt u niet betalen via automatische incasso? Neem dan contact op met onze klantenservice om een regeling te treffen: 020 398 76 66, op werkdagen van 8:00 - 20:00 uur, op zaterdag van 10:00 - 17:00 uur.

Als er ondanks meerdere verzoeken nog niet betaald wordt, kan het voorkomen dat u geen gebruik meer kunt maken van Internet, Bellen en Televisie van XS4ALL.

Vraag en antwoord over afsluiting en achterstallige betaling

Wat gebeurt er bij achterstallige betaling?
  1. Als XS4ALL het factuurbedrag niet kan afschrijven, ontvangt u hierover per post en per e-mail een melding. Na 10 tot 14 dagen probeert XS4ALL nogmaals het factuurbedrag te incasseren.
  2. Lukt het bij de tweede incassopoging ook niet om het factuurbedrag af te schrijven? Dan ontvangt u binnen 10 dagen een aanmaning.
  3. Wordt de aanmaning niet betaald? Dan kunt u na 7 dagen afgesloten worden.

Wanneer u bent afgesloten is het van belang dat u zo snel mogelijk het factuurbedrag betaalt. Zodra uw betaling is bijgeschreven wordt uw dienst weer geactiveerd.
Blijft betaling alsnog uit? Dan zal uw contract door XS4all worden opgezegd, en wordt de achterstand overgedragen aan een incassobureau. Voor de resterende contractduur wordt een slotnota opgemaakt, waarin de diensten tot het einde van de contractperiode ineens worden gefactureerd in een boetefactuur.

Wanneer word ik afgesloten?

U wordt afgesloten wanneer betaling van uw factuur uitblijft terwijl u al een herinnering en aanmaning van ons heeft ontvangen of als een betaalafspraak of een betalingsregeling niet wordt nagekomen.
Wanneer u bent afgesloten is het van belang dat u zo snel mogelijk het factuurbedrag betaalt. Zodra uw betaling is bijgeschreven wordt uw dienst weer geactiveerd.
Blijft betaling alsnog uit? Dan zal uw contract door XS4all worden opgezegd, en wordt de achterstand overgedragen aan een incassobureau. Voor de resterende contractduur wordt een slotnota opgemaakt, waarin de diensten tot het einde van de contractperiode ineens worden gefactureerd in een boetefactuur.

Mijn dienst(en) zijn afgesloten, wat moet ik doen?

Wanneer u bent afgesloten is het van belang dat u zo snel mogelijk het factuurbedrag betaalt. Zodra uw betaling is bijgeschreven wordt uw verbinding weer geactiveerd. De verwerking van uw betaling kan tot 3 werkdagen duren.

Heeft u betaald, maar is uw verbinding 3 dagen na de betaling nog niet geactiveerd? Neem dan contact op met onze Klantenservice: 020 398 76 66

Ik kan mijn achterstand niet in een keer betalen. Wat nu?
Kunt u uw betalingsachterstand niet in één keer betalen? Neem dan contact op met onze Klantenservice: 020 398 76 66
Ik heb nooit een factuur of betalingsherinnering ontvangen

Hebt u nooit betalingsherinneringen ontvangen? Controleer dan in het Service Centre of de juiste adresgegevens bekend zijn bij XS4ALL en of de factuur niet is binnengekomen in uw XS4ALL mailbox.

Inloggen in het Service Centre
Overzicht van incassokosten

Bij niet tijdige betaling en na het doorlopen van het aanmaanproces zal de vordering worden overgedragen aan onze incassopartner Inkasso Unie. De kosten die daaruit uit voortvloeien zijn hieronder volgens de WIK gespecificeerd. Voor vragen over de hoogte van de incassokosten kunt u contact opnemen met Inkasso Unie

Staffel conform Wet Incasso Kosten WIK

Hoofdsom Staffel Max. kosten excl. btw
tot en met € 2.500 15% (minimum € 40,-) € 375
€ 2.501 tot en met € 5.000 10% € 250
€ 5.001 tot en met € 10.000 5% € 250
€ 10.001 tot en met € 200.000 1% € 1,900
vanaf € 200.001 0.50% € 4,000
Totale maximale kosten   € 6,775
Rente berekening (6:119 BW)    
opslag (wettelijke) rente (wettelijke) rente vanaf
vervaldatum tot de dag der
algehele voldoening
Jaarlijks wordt hoofdsom
vermeerderd met (wettelijke)
rente

Betalingsgegevens XS4ALL

Rekeningnummer

NL 55 INGB 000 4683839
t.n.v. XS4ALL Internet bv
Postbus 1848
1000 BV Amsterdam

IBAN

NL 55 INGB 000 4683839

BIC

INGBNL2A

KvK nummer

33287534, Amsterdam

btw nummer

NL 806635617B01

Het btw nummer staat ook onderaan uw factuur.

OPTA

Toezichthoudende autoriteit: OPTA
Registratienummer: 900419

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

De Klantenservice is gesloten

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Indicatie actuele wachttijd: Kort

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Menu Zoeken