Hoe levert XS4ALL?

XS4ALL levert geheel volgens de nieuwe Europese richtlijn Consumentenrechten. Op deze pagina staat van alles over onze levering voor u op een rij. Dus u vindt hier: wat u wanneer kunt verwachten na een bestelling, hoe annuleren werkt bij XS4ALL, hoe wij omgaan met privacy en welke algemene voorwaarden wij hanteren.

Welke algemene voorwaarden heeft XS4ALL?

De voorwaarden van al onze abonnementen, producten en diensten staan voor u bij elkaar in de algemene voorwaarden.
Lees hier welke algemene voorwaarden van XS4ALL heeft.

Hoe werkt annuleren bij XS4ALL?

Voor bestellingen bij XS4ALL geldt een annuleringstermijn van 14 dagen vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling per e-mail of post hebt ontvangen. Koopt u in dezelfde bestelling ook apparatuur, dan gaat de annuleringstermijn in vanaf de dag dat u de gekochte apparatuur hebt ontvangen.

Kosten bij annuleren

XS4ALL levert diensten en apparatuur vaak binnen de annuleringstermijn van 14 dagen. Bij annulering bent u wel de reeds gemaakte kosten verschuldigd. Als u al apparatuur hebt ontvangen, moet u die binnen 14 dagen na annulering aan ons retourneren, anders moeten wij die in rekening brengen.

Verzendkosten en teveel betaalde abonnementskosten krijgt u terug.
Welke kosten betaalt u bij annulering en welke krijgt u terug? Als u binnen de annuleringstermijn van 14 dagen uw bestelling annuleert, kan het zijn dat u bijvoorbeeld al gebruik hebt gemaakt van geleverde diensten, of dat u apparatuur hebt ontvangen. De volgende kosten zijn dan voor uw rekening, als ze in uw bestelling zitten:

  • de retourkosten voor ontvangen apparatuur (Indicatie: pakkettarief tot 10 kg van Post NL is € 6,75)
  • de abonnementskosten voor de periode dat u het abonnement gebruikt hebt
  • de gebruikskosten, zoals gevoerde telefoongesprekken en gehuurde films
De volgende kosten zijn dan voor onze rekening en krijgt u terug, als u ze betaalt hebt:
  • de verzendkosten
  • de vooruitbetaalde abonnementskosten, vanaf de dag dat het abonnement gedeactiveerd is.

Als u geld van ons tegoed hebt, ziet u dit op de verrekening op de eerstvolgende factuur. Wij storten uw tegoed terug op het bij ons bekende IBAN-rekeningnummer. Als u al apparatuur hebt ontvangen, moet u die binnen 14 dagen na annulering aan ons retourneren. Als wij de verzonden apparatuur niet van u terugontvangen, moeten wij de kosten in rekening brengen.
Het kan gaan om de volgende apparatuur:
FRITZ!Box modem: € 289,00,
TV-ontvanger: € 199,00,
Internet Stick € 30,00,
Internet Hotspot € 72,50,
Service Plus USB-modem € 30,00.

Annuleringsvoorwaarden
In onze algemene voorwaarden Artikel 3.2 vindt u onze formele annuleringsvoorwaarden.

Hoe kun je bestellingen annuleren?

Bestellingen kunt u bij ons op verschillende manieren annuleren: zowel telefonisch als online. Het beste kunt u bellen met onze klantenservice. Wij bespreken dan uw wensen en voeren die uit.
Lees hier alles over hoe u kunt annuleren.

Hoe kun je opzeggen bij XS4ALL?

U kunt onze verschillende abonnementen per maand of per dag opzeggen, nadat de contractperiode van een jaar of een maand is verlopen. Dat kan zowel telefonisch als online. Het beste kunt u bellen met onze klantenservice. Wij bespreken dan uw wensen en voeren die uit.
Lees hier alles over hoe u kunt opzeggen.

Welke actievoorwaarden gelden nu?

XS4ALL heeft door het jaar heen verschillende acties voor u. Bekijk hier de actievoorwaarden.

Alle tarieven van XS4ALL op een rij

U vindt op de tarievenpagina het volledige overzicht van de kosten die komen kijken bij Internet, Interactieve TV, Internet Onderweg en Bellen.
Bekijk hier ons tarievenoverzicht.

Hoe gaat XS4ALL om met privacy?

Heel zorgvuldig is het antwoord! Uw privacy is bij ons in goede handen. Het recht om met rust gelaten te worden hebben wij hoog in het vaandel staan. U kunt hier ons Privacy Statement lezen.

Levering


Leveringsfases

  1. Ingediend: Wij hebben uw bestelling ontvangen.
  2. Verstuurd: Wij controleren dat de dienst technisch leverbaar is op het opgegeven adres.
  3. Bevestigd: Wij hebben de bevestiging dat levering op uw locatie technisch mogelijk is.
  4. Technisch gereed: Uw telefoonlijn is geschikt gemaakt voor internet.
  5. Opgeleverd: Het abonnement of de dienst is aan u opgeleverd en geactiveerd.


Overstapservice

Wisselen van provider moet makkelijk gaan. Met de overstapservice van XS4ALL hoeft u geen dag zonder internet, televisie of telefoon te zitten. Wij zeggen uw abonnement bij uw oude provider voor u op en regelen uw overstap.
Lees meer over overstappen naar XS4ALL.


Wat doet de monteur gratis?

De monteur verzorgt gratis voor u:
  • Coördinatie van het proces
    Planning van de afspraak. Controle vooraf van het aanwezige modem, loginnaam en wachtwoord. Kwaliteitscontrole achteraf.
  • Installatie en configuratie
    Installatie van het modem. Aansluiting van maximaal 2 computers.
  • TV-ontvanger
    Installatie TV-ontvanger voor 1e en 2e TV-toestel.
  • Internet Onderweg (optioneel)
    Installatie van de simkaart en/of het Internet Stick of de Internet Hotspot
  • E-mail (optioneel)
    Configuratie van 1 e-mailaccount.
  • Bellen (optioneel)
    Configuratie van 1 account in het modem met aangesloten telefoon.
  • Testen
    Vanzelfsprekend wordt alles in overleg getest.
  • Advies
    Zodra alles is geïnstalleerd, krijgt u nog een kort advies over het gebruik van de diensten die u vanaf dat moment afneemt van XS4ALL.

Zodra alles is geïnstalleerd, krijgt u nog een kort advies over het gebruik van de diensten die u vanaf dat moment afneemt van XS4ALL. Uw extra TV-ontvangers of Digitenne-ontvangers sluit u eenvoudig en snel zelf aan. In het installatiepakket vindt u hiervoor een handleiding.

Wilt u meer laten doen?
Als u extra hulp wilt, vertel dit dan vooraf aan de monteur tijdens het maken van de installatieafspraak. U kunt de monteur bijvoorbeeld ook meer TV-ontvangers laten aansluiten. De kosten voor dit meerwerk zijn voor uw rekening: € 17,50 per kwartier. Voorbeelden van extra hulp van de monteur:

  • Instellen van extra e-mail- of bellenaccounts of het aansluiten van extra computers.
  • Een harde schijf of printer in uw netwerk opnemen.
  • Bekabeling netjes wegwerken.
    • Levering van Internet voor nieuwe klanten

      Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, duurt het maximaal 3 tot 5 weken voordat uw nieuwe internetverbinding geleverd wordt.

      • Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, duurt het maximaal 3 tot 5 weken voordat uw nieuwe internetverbinding geleverd wordt.
      • Binnen 3 dagen bevestigen wij per e-mail de overeenkomst van uw bestelling.
      • Binnen 7 dagen bevestigen we per brief dat de aangevraagde dienst op uw adres geleverd kan worden.
      • Binnen 5 dagen na de leveringsbevestiging belt de monteur u voor een afspraak. U ontvangt het installatiepakket op het aansluitadres.

      Annuleringstermijn
      Voor uw abonnement geldt een annuleringstermijn van 14 dagen vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling per e-mail of post hebt ontvangen. Koopt u in dezelfde bestelling ook apparatuur, dan gaat de annuleringstermijn in vanaf de dag dat u de gekochte apparatuur hebt ontvangen.

      Contractduur
      Internet van XS4ALL is een jaarabonnement. U kunt het ná het eerste jaar per maand opzeggen.

      Betaling
      U betaalt het abonnement maandelijks, per automatische incasso. Vanaf het moment dat uw abonnement is opgeleverd en geactiveerd worden de abonnementskosten in rekening gebracht.

      Annuleren of opzeggen
      U kunt uw bestelling annuleren, of uw abonnement opzeggen op verschillende manieren: zowel telefonisch als online. Het beste kunt u bellen met onze klantenservice. Wij bespreken dan uw wensen en voeren die uit. U kunt Internet van XS4ALL per maand opzeggen, nadat de contractperiode van een jaar is verlopen.
      Bekijk hier hoe u kunt annuleren of opzeggen.

      Binnen 1 dag Online

      Binnen één werkdag belt de monteur u op en maakt een afspraak om tijdelijk Internet Onderweg te installeren. Bij de oplevering van uw nieuwe Internetaansluiting, neemt de monteur Internet Onderweg weer mee.

      Service Plus

      Uiterlijk 1 week na uw bestelling ontvangt het ServicePlus pakket thuis. Als u al klant bent, dan kunt u direct na het installeren van de USB-stick in het pakket gebruikmaken van ServicePlus. Als u een nieuwe klant bent, dan kunt van ServicePlus gebruikmaken zodra uw internetverbinding werkend is opgeleverd en de USB-stick is geïnstalleerd.

      Levering Interactieve TV voor nieuwe klanten

      Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, duurt het maximaal 3 weken voordat uw nieuwe internetverbinding geleverd wordt.
      • Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, duurt het maximaal 3 weken voordat uw nieuwe internetverbinding geleverd wordt.
      • Binnen 3 dagen bevestigen wij per e-mail de overeenkomst van uw bestelling.
      • Binnen 7 dagen bevestigen we per brief dat de aangevraagde dienst op uw adres geleverd kan worden.
      • Binnen 5 dagen na de leveringsbevestiging belt de monteur u voor een afspraak. U ontvangt het installatiepakket op het aansluitadres.

      Annuleringstermijn
      Voor uw abonnement geldt een annuleringstermijn van 14 dagen vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling per e-mail of post hebt ontvangen. Koopt u in dezelfde bestelling ook apparatuur, dan gaat de annuleringstermijn in vanaf de dag dat u de gekochte apparatuur hebt ontvangen.

      Contractduur
      Interactieve TV van XS4ALL is een jaarabonnement. U kunt het ná het eerste jaar per maand opzeggen.

      Betaling
      U betaalt het abonnement maandelijks, per automatische incasso. Vanaf het moment dat uw abonnement is opgeleverd en geactiveerd worden de abonnementskosten in rekening gebracht.

      Annuleren of opzeggen
      U kunt uw bestelling annuleren, of uw abonnement opzeggen op verschillende manieren: zowel telefonisch als online. Het beste kunt u bellen met onze klantenservice. Wij bespreken dan uw wensen en voeren die uit. U kunt Interactieve TV van XS4ALL per maand opzeggen, nadat de contractperiode van een jaar is verlopen.
      Bekijk hier hoe u kunt annuleren of opzeggen.

      Extra TV-ontvangers
      De Devolo netwerkset kost € 45,- (normaal € 129,-) en kunt u bij XS4ALL alleen via onze monteur kopen. De monteur installeert de 1e en 2e TV-ontvanger gratis, voor de 3e zijn de installatiekosten voor uzelf. Die zijn € 17,50 per 15 minuten, exclusief eventuele bedrading. Indien u later extra TV-ontvangers bijbestelt, geldt een minimale afname van drie kwartier. Hoe lang het duurt is afhankelijk van de situatie in huis. Vermeld bij de installatieafspraak of u ook de 2e (3e, 4e) TV-ontvanger wilt laten installeren, dan neemt de monteur de Devolo netwerkset voor u mee.

      Levering van Bellen


      U bent nog geen klant bij XS4ALL


      Nadat u uw bestelling hebt geplaatst, duurt het maximaal 3 weken voordat uw nieuwe abonnement geleverd wordt.
      • Binnen 3 dagen bevestigen wij per e-mail uw bestelling
      • Binnen 7 dagen bevestigen we per brief dat de aangevraagde dienst op uw adres geleverd kan worden
      • Binnen 5 dagen na de leveringsbevestiging belt de monteur u voor een afspraak. U ontvangt het installatiepakket op het aansluitadres

      U bent al klant van XS4ALL

      Bellen van XS4ALL met nummerbehoud Na uw definitieve aanvraag van het abonnement duurt het minimaal 2 weken voordat uw telefoonnummer wordt omgezet van uw huidige telefoonleverancier naar XS4ALL.
      • Een aantal dagen na de aanvraag voor nummerbehoud ontvangt u een brief met daarin de datum waarop de overzetting naar XS4ALL is gepland.
      • Nadat uw telefoonnummer daadwerkelijk is overgezet naar XS4ALL, ontvangt u een bevestiging per e-mail.

      Bellen van XS4ALL met een nieuw telefoonnummer

      De levertijd van een nieuw telefoonnummer is ongeveer 2 dagen. U ontvangt een brief met heldere instructies voor de juiste modeminstelling.

      Annuleringstermijn
      Voor uw abonnement geldt een annuleringstermijn van 14 dagen vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling per e-mail of post hebt ontvangen. Koopt u in dezelfde bestelling ook apparatuur, dan gaat de annuleringstermijn in vanaf de dag dat u de gekochte apparatuur hebt ontvangen.

      Contractduur
      Bellen van XS4ALL is een maandabonnement. U kunt het ná de eerste maand per dag opzeggen.

      Betaling
      U betaalt het abonnement maandelijks, per automatische incasso.

      Annuleren of opzeggen
      U kunt uw bestelling annuleren, of uw abonnement opzeggen op verschillende manieren: zowel telefonisch als online. Het beste kunt u bellen met onze klantenservice. Wij bespreken dan uw wensen en voeren die uit. U kunt Bellen van XS4ALL per dag opzeggen, nadat de contractperiode van een maand is verlopen.
      Bekijk hier hoe u kunt annuleren of opzeggen.

      Levering Internet Onderweg voor nieuwe klanten

      U bent mobiel online binnen zeven dagen.
      • Na uw bestelling bevestigen wij per mail uw opdracht.
      • Binnen zeven dagen ontvangt u het installatiepakket met de simkaart, de eventueel bijbestelde modems en de opstartinformatie.

      Annuleringstermijn

      Voor uw abonnement geldt een annuleringstermijn van 14 dagen vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling per e-mail of post hebt ontvangen. Koopt u in dezelfde bestelling ook apparatuur, dan gaat de annuleringstermijn in vanaf de dag dat u de gekochte apparatuur hebt ontvangen.

      Contractduur
      Internet Onderweg van XS4ALL is een maandabonnement. U kunt het abonnement per maand opzeggen.

      Betaling
      U betaalt het abonnement maandelijks, per automatische incasso. Vanaf het moment dat uw abonnement is opgeleverd en geactiveerd worden de abonnementskosten in rekening gebracht.

      Annuleren of opzeggen
      U kunt uw bestelling annuleren, of uw abonnement opzeggen op verschillende manieren: zowel telefonisch als online. Het beste kunt u bellen met onze klantenservice. Wij bespreken dan uw wensen en voeren die uit. U kunt Internet Onderweg van XS4ALL per maand opzeggen. Bekijk hier hoe u kunt annuleren of opzeggen.

      Levering van Pakketten voor nieuwe klanten

      Kiest u voor een pakket van onze abonnementen, dan worden zoveel mogelijk berichten en zendingen tijdens de levering samengevoegd. In grote lijnen worden de leveringsstappen van Internet van XS4ALL aangehouden. U vindt over de levering van de abonnementen TV, Bellen en Internet Onderweg hierboven aanvullende informatie

      Leveringsinformatie voor vaste klanten

      Als vaste klant heeft u het gemak van ons Service Centre en kunnen wij u veel abonnementen direct leveren. Andere abonnementen kunt u in het Service Centre bestellen, waarna levering van apparatuur via de post volgt, zoals bij Interactieve TV. De status van uw bestelling vindt u ook terug in het Service Centre. Een overzicht van leveringsinformatie voor onze vaste klanten kunt u hier inkijken.

      Nog meer leveringsinformatie voor nieuwe klanten

      Nog meer details over levering voor nieuwe klanten vindt u hier.

      Gedragscodes


      Welke gedragscodes hanteert XS4ALL?
      Via ons contactformulier kunnen klanten bij ons eenvoudig een klacht indienen. Die behandelen wij in eerste instantie zelf en mochten wij er niet uitkomen, dan kunnen onze klanten bij een onafhankelijke geschillencommissie terecht: wij zijn aangesloten bij De Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten.

      XS4ALL was in 2007 initiatiefnemer van een eenvoudige, goede klachtenprocedure. Daaruit is de Gedragscode Notice-and-Take-Down[2] voortgekomen; de code waar inmiddels een groot aantal providers in Nederland zich aan houdt.

      Meer informatie rondom gedragscodes vindt u hier:




Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Menu Zoeken