Consumentenrecht. Uw recht dus

Wij leveren al onze diensten volgens de nieuwe Europese richtlijn Consumentenrechten. Uiteraard. Wij zijn graag duidelijk over dingen als abonnementstermijnen, voorwaarden, levering, annuleren, opzeggen en uw privacy. Op deze pagina staat de informatie voor u op een rij. Alles waar u recht op heeft. En meer.

Welke algemene voorwaarden heeft XS4ALL?

De voorwaarden van al onze abonnementen, producten en diensten staan voor u bij elkaar in onze algemene voorwaarden.
Bekijk hier welke algemene voorwaarden wij hebben.

Zo werkt annuleren bij ons

Onze annuleringstermijn is 14 dagen. Dat telt u vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling per e-mail of post ontvangt. Koopt u in dezelfde bestelling ook apparatuur? Dan gaan de 14 dagen in op de dag dat u de gekochte apparatuur binnenkrijgt.

Kosten bij annuleren

Welke kosten betaalt u bij annulering en welke krijgt u terug?

Wij leveren diensten en apparatuur vaak binnen de annuleringstermijn van 14 dagen. Als u annuleert kan het dus voorkomen dat u de dienst al heeft gebruikt. Dan betaalt u wel de kosten voor dat gebruik.

Als u al apparatuur van ons heeft ontvangen, moet u die binnen 14 dagen na uw annulering naar ons terugsturen. Anders moeten wij die apparatuur in rekening brengen. De retourkosten van de apparatuur betaalt u.

De verzending van apparatuur naar u toe betalen wij. Teveel betaalde abonnementskosten krijgt u terug.

Hoeveel betaalt u?

De volgende kosten betaalt u bij annulering, als ze in uw bestelling zitten:

  • de abonnementskosten van activatie tot de-activatie van de dienst (maximaal 14 dagen)
  • de gebruikskosten, zoals gevoerde telefoongesprekken en gehuurde films (variabel)
  • de retourkosten voor ontvangen apparatuur (Indicatie: pakkettarief tot 10 kg van Post NL is € 6,95)

Als u de apparatuur niet retour stuurt, moet u die wel betalen. Het kan gaan om de volgende apparatuur: 

  • FRITZ!Box modem: € 199,- 
  • TV-ontvanger: € 199,-
  • Internet Stick € 65,-
  • Internet Hotspot € 115,-

    Wat krijgt u terug?

    De volgende kosten betalen wij en krijgt u terug, als u ze betaalt hebt:

    • de kosten voor verzending van apparatuur naar u toe
    • de vooruitbetaalde abonnementskosten, vanaf de dag dat het abonnement niet meer actief is.

    Als u geld van ons tegoed heeft, ziet u dit op de verrekening op de eerstvolgende factuur. Wij storten uw tegoed terug op het bij ons bekende IBAN-rekeningnummer.

      Formele annuleringsvoorwaarden

      In onze algemene voorwaarden Artikel 3.2 vindt u onze formele annuleringsvoorwaarden.

    Hoe kun je bestellingen annuleren?

    Bestellingen kunt u bij ons zowel telefonisch als online annuleren. Het beste kunt u bellen met onze Klantenservice. Wij bespreken dan uw wensen en voeren die uit. 
    Lees hier alles over hoe u kunt annuleren.

    Zo kunt u opzeggen

    Abonnementen kunt u zowel telefonisch als online opzeggen. Het beste kunt u bellen met onze Klantenservice. Wij bespreken dan uw wensen en voeren die uit. 

    Onze verschillende abonnementen kunt u na de vaste contractperiode per maand of per dag opzeggen.
    Lees hier alles over hoe u kunt opzeggen.

    Welke actievoorwaarden gelden nu?

    XS4ALL heeft door het jaar heen verschillende acties voor u. Bekijk hier onze actievoorwaarden.

    Alle tarieven op een rij

    U vindt op de tarievenpagina het volledige overzicht van de kosten van Internet, Interactieve TV, Internet Onderweg en Bellen. 
    Bekijk hier ons tarievenoverzicht.

    Hoe gaat XS4ALL om met privacy?

    Heel zorgvuldig is het antwoord! Uw privacy is bij ons in goede handen. Het recht om met rust gelaten te worden hebben wij hoog in het vaandel staan. U kunt hier ons Privacy Statement lezen.

    Leveren. Zo doen wij dat

    Leveringsfases

    1. Ingediend. Wij hebben uw bestelling ontvangen.
    2. Verstuurd. Wij controleren of de dienst technisch leverbaar is op uw adres.
    3. Bevestigd. Uitkomst controle: levering is technisch mogelijk op uw adres.
    4. Technisch gereed. Uw telefoonlijn is geschikt gemaakt voor internet.
    5. Opgeleverd. Het abonnement of de dienst is geleverd en geactiveerd.
    Overstapservice

    Uw overstap is onze zorg. Of het nu om internet gaat, of om internet samen met vaste telefonie en/of interactieve TV, wij regelen het voor u.
    Lees meer over overstappen naar XS4ALL.

    Wat doet de monteur gratis?

    De monteur verzorgt gratis voor u:

      • Coördinatie van het proces: hij plant de afspraak.
      • Controle: hij checkt vooraf of het modem, loginnaam en wachtwoord er zijn.
      • Internet: hij installeert het modem en sluit 1 of 2 computers aan.
      • Interactieve TV: hij installeert 2 TV-ontvangers voor u.
      • Internet Onderweg: hij installeert de simkaart, Internet Stick of de Internet Hotspot.
      • E-mail: hij configureert 1 e-mailaccount.
      • Bellen: hij configureert 1 account in het modem voor Bellen en sluit de telefoon aan.
      • Test: hij test alles in goed overleg met u en voert een kwaliteitscontrole uit.
      • Advies: hij adviseert u over het gebruik van uw nieuw opgeleverde XS4ALL-diensten.

    Uw extra TV-ontvangers of Digitenne-ontvangers sluit u eenvoudig en snel zelf aan. In het installatiepakket vindt u hiervoor een handleiding.

    Wilt u meer laten doen?

    Als u extra hulp wilt, vertel dit dan vooraf aan de monteur tijdens het maken van de installatieafspraak. U kunt de monteur bijvoorbeeld ook meer TV-ontvangers laten aansluiten. De kosten voor dit meerwerk zijn voor uw rekening: € 17,50 per kwartier. Meerwerk voor de monteur is bijvoorbeeld:

    • Extra e-mail-accounts instellen.
    • Een harde schijf of printer in uw netwerk opnemen.
    • Bekabeling netjes wegwerken.
    • Extra computers aansluiten.

    Zo leveren wij ons Internet

    • Binnen 3 tot 5 weken na uw bestelling leveren wij uw nieuwe internetverbinding.
    • Binnen 3 dagen bevestigen wij per e-mail de overeenkomst van uw bestelling.
    • Binnen 7 dagen bevestigen we per brief dat wij de dienst kunnen leveren op uw adres.
    • Binnen 5 dagen na de leveringsbevestiging krijgt u het installatiepakket en belt de monteur u voor een afspraak.
    Annuleringstermijn: 14 dagen 

    Uw abonnement heeft een annuleringstermijn van 14 dagen. Dat telt u vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling per e-mail of post binnen heeft. Als u in dezelfde bestelling ook apparatuur koopt, dan gaan de 14 dagen in op dag dat u de gekochte apparatuur ontvangt.

    De contractduur van Internet is 1 jaar

    Onze Internet-abonnementen kunt u ná het eerste jaar per maand opzeggen.

    Maandelijks automatisch betalen

    U betaalt het abonnement maandelijks, per automatische incasso. De betaling gaat in als de internetverbinding klaar is voor gebruik.

    Hoe kunt u annuleren of opzeggen?

    U kunt zowel telefonisch als online uw bestelling annuleren, of uw abonnement opzeggen. Het beste kunt u bellen met onze Klantenservice. Wij bespreken dan uw wensen en voeren die uit.
    Bekijk hier hoe u kunt annuleren of opzeggen.

    Binnen 1 dag online

    Als u Binnen 1 dag online bestelt, belt de monteur u binnen 1 werkdag en maakt een afspraak op een tijdstip dat het u uitkomt. Hij komt dan tijdelijk Internet Onderweg installeren. Bij de oplevering van uw nieuwe vaste Internetaansluiting, neemt de monteur Internet Onderweg weer mee.

    levering Interactieve TV met Internet

    Heeft u al Internet van ons en wilt u meer weten over de levering van Interactieve TV? Klik hier.

      • Binnen 3 tot 5 weken na uw bestelling leveren wij uw nieuwe internetverbinding en Interactieve TV.
      • Binnen 3 dagen bevestigen wij per e-mail de overeenkomst van uw bestelling.
      • Binnen 7 dagen bevestigen wij per brief dat wij de dienst op uw adres kunnen leveren.
      • Binnen 5 dagen na de leveringsbevestiging krijgt u het installatiepakket en belt de monteur u voor een afspraak.
      Annuleringstermijn: 14 dagen 

      Uw abonnement heeft een annuleringstermijn van 14 dagen. Dat telt u vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling per e-mail of post binnen heeft. Als u in dezelfde bestelling ook apparatuur koopt, dan gaan de 14 dagen in op dag dat u de gekochte apparatuur ontvangt.

      De contractduur van TV is 1 jaar

      Onze TV- jaarabonnementen kunt u ná het eerste jaar per maand opzeggen.

      Maandelijks automatisch betalen

      U betaalt het TV-abonnement maandelijks, per automatische incasso. De betaling gaat in als het TV-abonnement klaar is voor gebruik.

      Hoe kunt u annuleren of opzeggen?

      U kunt zowel telefonisch als online uw bestelling annuleren, of uw abonnement opzeggen. Het beste kunt u bellen met onze klantenservice. Wij bespreken dan uw wensen en voeren die uit.
      Bekijk hier hoe u kunt annuleren of opzeggen.

      Extra TV-ontvangers laten installeren door monteur

      De monteur installeert de eerste 2 TV-ontvangers gratis. Voor de derde of vierde TV-ontvanger zijn de installatiekosten voor u. Die zijn € 17,50 per 15 minuten en er kunnen kosten bij komen voor bedrading. De tijd die het neemt is afhankelijk van de situatie in huis.

      Later TV-ontvangers bijbestellen?

      Als u later extra TV-ontvangers bijbestelt, kunt u die met de instructies zelf installeren. Wilt u toch liever een monteur? Dat kan. Maar de monteurskosten zijn dan voor u. De monteur moet dan opnieuw bij u langskomen. Hij berekent een minimum van 3 kwartier, dus € 52,50. Er kunnen kosten bijkomen voor bedrading. De tijd die het neemt hangt af van de situatie in huis.

      Wij adviseren kabels voor de verbinding tussen de TV-ontvangers en uw modem. Dat levert het beste, betrouwbaarste signaal. Wilt u toch liever een draadloze verbinding? Dat kan met Devolo-sets. Die kunt u bij XS4ALL alleen via de monteur kopen. Vraag dus om de Devolo-sets als u de installatieafspraak maakt. Dan neemt de monteur de Devolo-sets voor u mee.

      Zo leveren wij onze bel-abonnementen

      Verwelkomen wij u als nieuwe klant?

      Dan leveren wij uw bel-abonnement tegelijk met uw internet-verbinding.

      • Binnen 3 tot 5 weken na uw bestelling leveren wij uw nieuwe internetverbinding en bel-abonnement.
      • Binnen 3 dagen bevestigen wij per e-mail uw bestelling.
      • Binnen 7 dagen bevestigen we per brief dat wij de dienst op uw adres kunnen leveren.
      • Binnen 5 dagen na de leveringsbevestiging krijgt u het installatiepakket en belt de monteur u voor een afspraak.

      Heeft u al Internet van XS4ALL?

      En wilt u uw telefoonnummer behouden? Dan vragen wij nummerbehoud voor u aan. Dat duurt minimaal 2 weken. Op zijn vroegst leveren wij dus 2 weken na uw definitieve aanvraag. Gemiddeld duurt het 3 weken.

      • Een paar dagen na de aanvraag voor nummerbehoud ontvangt u een brief met de datum van de geplande overzetting naar XS4ALL.
      • Als uw telefoonnummer daadwerkelijk is overgezet naar XS4ALL, krijgt u een bevestiging per e-mail.

      Neemt u een nieuw telefoonnummer?

      De levertijd van een bel-abonnement met een nieuw telefoonnummer is ongeveer 2 dagen. U ontvangt een brief met heldere instructies voor de juiste modeminstelling.

      Annuleringstermijn: 14 dagen 

      Uw abonnement heeft een annuleringstermijn van 14 dagen. Dat telt u vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling per e-mail of post binnen heeft. Als u in dezelfde bestelling ook apparatuur koopt, dan gaan de 14 dagen in op dag dat u de gekochte apparatuur ontvangt.

      Contractduur van Bellen is 1 maand

      Onze bel-abonnementen kunt u ná de eerste maand per dag opzeggen.

      Maandelijks automatisch betalen

      U betaalt het abonnement maandelijks, per automatische incasso. De betaling gaat in als het bel-abonnement klaar is voor gebruik.

      Hoe kunt u annuleren of opzeggen?

      U kunt zowel telefonisch als online uw bestelling annuleren, of uw abonnement opzeggen. Het beste kunt u bellen met onze Klantenservice. Wij bespreken dan uw wensen en voeren die uit. Bekijk hier hoe u kunt annuleren of opzeggen.

      Zo leveren wij Internet Onderweg

      • U bent onderweg online binnen 7 dagen.
      • Na uw bestelling bevestigen wij per mail uw opdracht
      • Binnen 7 dagen ontvangt u het installatiepakket met de simkaart, de eventueel bijbestelde modems en de opstartinformatie.
      Annuleringstermijn: 14 dagen 

      Uw abonnement heeft een annuleringstermijn van 14 dagen. Dat telt u vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling per e-mail of post binnen heeft. Als u in dezelfde bestelling ook apparatuur koopt, dan gaan de 14 dagen in op dag dat u de gekochte apparatuur ontvangt.

      Contractduur is een maand

      Onze internet onderweg-maandabonnementen kunt u per maand opzeggen.

      Maandelijks automatisch betalen

      U betaalt het abonnement maandelijks, per automatische incasso. De betaling gaat in als het internet onderweg-abonnement klaar is voor gebruik.

      Hoe kunt u annuleren of opzeggen?

      U kunt zowel telefonisch als online uw bestelling annuleren, of uw abonnement opzeggen. Het beste kunt u bellen met onze Klantenservice. Wij bespreken dan uw wensen en voeren die uit. Bekijk hier hoe u kunt annuleren of opzeggen.

      Zo leveren wij pakketten met Internet

      Kiest u voor een pakket van onze abonnementen, dan worden zoveel mogelijk berichten en zendingen tijdens de levering samengevoegd. In grote lijnen volgt het pakket de leveringsstappen van Internet. U vindt over de levering van de abonnementen TV, Bellen en Internet Onderweg hierboven aanvullende informatie

      Levering via het Service Centre. Voor vaste klanten 'only'

      Heeft u al Internet van ons? Dan heeft u als vaste klant het gemak van ons Service Centre. Wij kunnen u veel abonnementen direct leveren. Andere abonnementen kunt u in het Service Centre bestellen. Levering van apparatuur via de post volgt dan, zoals bij Interactieve TV. De status van uw bestelling vindt u ook terug in het Service Centre. Een overzicht van leveringsinformatie voor onze vaste klanten kunt u hier inkijken.

      Nog meer leveringsinformatie voor nieuwe klanten

      Nog meer details over levering voor nieuwe klanten vindt u hier.

      Wij hanteren deze gedragscodes

      Wij hebben het initiatief genomen een goede, heldere klachtenprocedure te ontwikkelen in 2007. Uitkomst was de Gedragscode Notice-and-Take-Down[2]. De code waar inmiddels een groot aantal providers in Nederland zich aan houdt. En wij natuurlijk allereerst.

      Via ons contactformulier kunnen klanten bij ons eenvoudig een klacht indienen. Die behandelen wij in eerste instantie zelf. Mochten wij er niet uitkomen, dan kunnen onze klanten bij een onafhankelijke geschillencommissie aankloppen. Wij zijn aangesloten bij De Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten.

      Meer informatie rondom gedragscodes vindt u hier:






      Niet gevonden wat u zocht? Bel ons

      Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

      Klantenservice

      Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
      Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

      Technische ondersteuning

      Dagelijks 8:00 - 22:00 uur


      InternetVraagbaak: 020 398 70 07

      Voor al uw internetvragen

      Dagelijks 8:00 - 22:00 uur