migratie-symbol-blurred.jpg migratie-symbol.jpg

Batched SMTP op subdomein vervalt per 1 oktober

Maak vóór deze datum e-mailadressen aan

Wat gaat er veranderen?

Wij leveren e-mail voor @sub.xs4all.nl en @sub.demon.nl af op uw e-mailserver. Deze batched-SMTP-functie wordt door weinig klanten gebruikt. Eerder lieten we weten dat onze dienstverlening in de toekomst via de systemen van KPN loopt. Daar wordt de batched-SMTP-functie niet ontwikkeld. Deze komt daarom per 1 oktober te vervallen.

Uw e-mailadressen kunt u blijven gebruiken. Met onderstaande instructies helpen we u hier graag verder mee.

Wat moet u doen?

Wilt u e-mailadressen blijven gebruiken die eindigen op @sub.xs4all.nl en @sub.demon.nl? Maak dan aparte e-mailadressen (aliassen) aan voor @sub.xs4all.nl en @sub.demon.nl in Mijn XS4ALL.

Maak deze e-mailadressen aan vóór 1 oktober. Wijzig daarna de instellingen van uw e-mailprogramma('s). Vanaf 1 oktober ontvangt u alleen nog e-mails op de e-mailadressen die u in Mijn XS4ALL heeft aangemaakt.

Let op: nadat u een e-mailadres aanmaakt in Mijn XS4ALL worden e-mailberichten - naar dat e-mailadres - niet meer op uw eigen e-mailserver afgeleverd.

Batched SMTP op subdomein

  1. Zoek of u gebruik maakt van de catch-all-functie

    Gebruik de zoektermen 'TO:' of 'AAN:' en '@hostname.demon.nl' of '@hostname.xs4all.nl' in uw e-mailprogramma. Vervang 'hostname' door uw eigen unieke hostname. U ziet nu alle berichten geadresseerd aan deze e-mailadressen.

  2. Controleer of u deze berichten wilt blijven ontvangen

    Ziet u e-mailberichten in de lijst staan die u wilt blijven ontvangen? Controleer dan naar welk e-mailadres dit bericht verzonden is.

    Maak het e-mailadres aan in Mijn XS4ALL met deze instructie.
  3. Stel uw e-mailprogramma in

    Na het aanmaken worden berichten - naar dat e-mailadres - niet meer op uw eigen e-mailserver afgeleverd. Daarom moet dit e-mailadres ingesteld worden in een e-mailprogramma.

    Hier vindt u instructies voor veelgebruikte e-mailprogramma's.
  4. Aanpassing e-mail vanaf 1 oktober

    Vanaf 1 oktober ontvangt u alleen nog e-mailberichten op de e-mailadressen die via Mijn XS4ALL zijn aangemaakt.

Heeft u een vraag of hebt u telefonische ondersteuning nodig?

Wat houdt die verwijzing naar mijn e-mailserver in?
Is er een andere manier om e-mail op subdomein op een eigen e-mailserver te blijven ontvangen?
Neem contact met ons op
chevron-down