Vrouw aan het telefoneren

Slim. Thuis bellen
met uw vaste telefoon

Vanaf € 5,- per maand

Thuis belt u ongestoord met uw vaste telefoon via ons sterke, stabiele netwerk. U kunt kiezen voor onbeperkt bellen naar vast én mobiel. Slim, dan heeft u alle tijd. Standaard bieden wij 2 telefoonlijnen. Dan hoeft u niet op elkaar te wachten. Die vrijheid krijgt u als u belt via ons internet.

Bellen van XS4ALL:
  • Standaard 2 telefoonlijnen: makkelijk zakelijk en privé combineren
  • Ook voicemail per e-mail afluisteren
  • Onbeperkt bellen naar vast én mobiel mogelijk

Onze bel-abonnementen

Internet en bel-abonnement. U kunt alleen een bel-abonnement van ons nemen als u ook Internet van XS4ALL hebt. Want bij ons belt u via uw internetverbinding. Bekijk onze internet-abonnementen. Bekijk onze internet-abonnementen.

Alle prijzen zijn inclusief btw tenzij anders aangegeven. Prijswijzigingen voorbehouden.

Uniek bij onze bel-abonnementen

Gratis bellen naar andere XS4ALL-klanten
U belt gratis naar andere mensen met een bel-abonnement van ons.
Gesprekken doorschakelen naar uw mobiele telefoon
U kunt gesprekken die binnenkomen op uw vaste telefoon makkelijk doorschakelen naar een ander nummer. Bijvoorbeeld naar uw mobiele nummer. Zo bent u altijd bereikbaar op uw vaste telefoonnummer. Bij de ‘onbeperkt’-abonnementen is dit zelfs gratis.
Met een aantal mensen tegelijk bellen via groepsgesprek
Telefonisch groepsgesprekken voeren? Dat kan met onze bel-abonnementen. Tot 6 lijnen komen samen bij een thuis Bellen Basis abonnement en 2 lijnen bij de andere abonnementen.
Échte service, 7 dagen per week

Ons hart klopt voor internet. Bij ons krijgt u daarom échte service:

  • Wij zijn de klantvriendelijkste internetprovider. Dat is nu al 5 jaar op rij de uitkomst van het consumentenpanel van MarketResponse.
  • Onze klantenservicemedewerkers stoppen niet op voor uw probleem is opgelost. Geen belscripts. Geen maximale gesprekstijden. Wel oplossingen.
  • Bij onze helpdesk kunt u terecht met al uw vragen over internet en uw computer. Vragen over het bouwen van een website of zoekmachine-optimalisatie? Bel ons!
  • Al onze diensten hebben de beste kwaliteitsapparatuur en beveiliging die wij kennen.
  • Met onze extra dienst Binnen 1 dag online bent én blijft u supersnel online.
  • De monteur gaat pas weg als alles geïnstalleerd is en werkt, of zorgt dat het snel voor u geregeld wordt.
Bij alle bel-abonnementen van XS4ALL krijgt u voicemail. Gratis uiteraard. U kunt uw voicemail zelf online aan- en uitzetten bij SelfCare.
Met voicemail naar e-mail ontvangt u een e-mail bij elk ontvangen voicemailbericht. Dit bericht luistert u makkelijk af op uw computer of smartphone. Zo kunt u ook onderweg de voicemails van uw vaste telefoon afluisteren.
Allebei tegelijk bellen? Bij al onze bel-abonnementen kan dat. U krijgt standaard 2 telefoonlijnen. Ook handig als u zakelijke en privégesprekken wilt combineren met verschillende telefoons in huis.

  • Bellen Basis: 6 gesprekken
  • Bellen Onbeperkt Benelux: 2 gesprekken
  • Bellen Onbeperkt Buitenland: 2 gesprekken
Met Softphone belt u op uw mobiel via WiFi van de ruim 2300 Hotspots van KPN overal in Nederland. Op Schiphol, bij NS-stations, horecagelegenheden, recreatieparken, enzovoort. Softphone kunt u makkelijk installeren op Android, iPhone en Windows-toestellen.
Met nummerherkenning ziet u het nummer van de beller op de display van uw telefoon.
Als u belt ziet de ontvanger uw nummer met nummerweergave. U kunt er ook voor kiezen om nummerweergave uit te zetten, dan verschijnt uw nummer niet.
Blokkeer eenvoudig bepaalde telefoonnummers met nummerblokkering. U bent dan onbereikbaar voor hen.
Als u wilt, kunt u in telefoongids vermeld staan. Gidsvermelding staat standaard uit en kunt u zelf aanzetten als u daarvoor kiest. Per telefoonnummer is 1 gidsvermelding mogelijk.
Met B-nummer afscherming is uw telefoonnummer niet te zien op de gespecificeerde nota's van mensen die met u gebeld hebben.
Instellingen van uw abonnement kunt u zelf beheren met Selfcare. Hier kunt u bijvoorbeeld:
  • voicemail beluisteren en instellen
  • voicemail via e-mail instellen
  • Gesprekken doorschakelen
  • Een kostenoverzicht bekijken van al uw inkomende en uitgaande gesprekken
  • Uw pincode instellen
  • Nummerherkenning aan- of uitzetten
  • Nummerblokkering aan- of uitzetten

Gebruik uw smartphone als vaste telefoon. U belt met de FRITZ!App op uw smartphone met uw vaste nummer over het draadloze netwerk van uw Fritz!Box-modem. Dus zo gauw u thuiskomt, belt u voordelig met uw thuis bellen abonnement. En u beantwoordt uw vaste telefoongesprekken met uw smartphone in de hand.


Lees meer over de FRITZ!App

Alle bel-abonnementen zijn maandabonnementen en kunt u ná de eerste maand per dag opzeggen. U betaalt het abonnement maandelijks.


Fair Use Policy: Bij Bellen Onbeperkt Benelux en Bellen Onbeperkt Buitenland gaan wij uit van ‘redelijk gebruik’. Belt iemand meer dan 5 keer het gemiddelde van alle abonnees, dan vragen wij die klant om minder te bellen.

Tarieven voor bellen

Tarieven Bellen Basis
Tariefwijzer: beltarieven per land
  • b.v. +31203987666
  • b.v. Nederland
Gespreksvorm Tarief
Vaste nummers in Nederland € 0,10 per minuut
Mobiele nummers in Nederland € 0,10 per minuut
Afrekenmethode Per seconde
Starttarief € 0,10 per gesprek
Gesprekstarieven servicenummers Starttarief Per minuut Per gesprek
112 - algemeen alarmnummer Gratis
0800 - nummers Gratis
085 - geografisch onafhankelijk nummer, bellen over internet € 0,10 € 0,10  
088 - bedrijfsnummers € 0,10 € 0,10  
14xy - nummers gemeentelijke nutsinstanties € 0,10 € 0,10  
116xy - nummers specifieke maatschappelijk nut zoals "kind vermist" Gratis
097 - M2M € 0,10 € 0,10  
Tarieven servicenummers (Informatietarief) Starttarief Per minuut Per gesprek
06760 - internet inbelnummers € 0,05 - € 0,11 € 0,02 - € 0,10  
066 - paging diensten € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 0,90 € 0,075 - € 1,40
067 - videotext en data diensten* € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 0,90 € 0,075 - € 1,40
084 - persoonlijk assistent nummer € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 1,00 € 0,075 - € 1,40
087 - persoonlijk assistent nummer € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 1,00 € 0,075 - € 1,40
18xy - nummerinformatiediensten € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 1,00 € 0,075 - € 1,40
090x - informatie/ service nummers € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 1,00 € 0,075 - € 1,40
Tarieven servicenummers (Gesprekstarief) Starttarief Per minuut
06760 - internet inbelnummers € 0,00 € 0,10
066 - paging diensten € 0,10 € 0,10
067 - videotext en data diensten* € 0,00 € 0,10
084 - persoonlijk assistent nummer € 0,10 € 0,10
087 - persoonlijk assistent nummer € 0,10 € 0,10
18xy - nummerinformatiediensten € 0,10 € 0,10
090x - informatie/ service nummers € 0,10 € 0,10

Voor bellen naar speciale nummers wordt er naast het informatietarief een gesprekstarief in rekening gebracht. Per nummer geldt een specifiek informatie tarief dat ligt binnen de aangegeven reeks. Het informatietarief (tarief per gesprek of tarief per minuut) en evt. maximum wordt voorafgaand aan het gesprek gemeld.

Download het tariefoverzicht als PDF

Tarieven Bellen Onbeperkt Benelux
Tariefwijzer: beltarieven per land
  • b.v. +31203987666
  • b.v. Nederland
Gespreksvorm Tarief
Vaste nummers in Nederland Gratis
Mobiele nummers in Nederland Gratis
Vaste nummers in Benelux Gratis
Mobiele nummers in Benelux Gratis
Afrekenmethode Per seconde
Starttarief binnen bundel Gratis
Starttarief buiten bundel € 0,10 per gesprek
Gesprekstarieven servicenummers Starttarief Per minuut Per gesprek
112 - algemeen alarmnummer   Gratis  
0800 - nummers Gratis
085 - geografisch onafhankelijk nummer, bellen over internet Gratis
088 - bedrijfsnummers Gratis
14xy - nummers gemeentelijke nutsinstanties Gratis
116xy - nummers specifieke maatschappelijk nut zoals "kind vermist" Gratis
097 - M2M Gratis
Tarieven servicenummers (Informatietarief) Starttarief Per minuut Per gesprek
06760 - internet inbelnummers € 0,05 - € 0,11 € 0,02 - € 0,10  
066 - paging diensten € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 0,90 € 0,075 - € 1,40
067 - videotext en data diensten* € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 0,90 € 0,075 - € 1,40
084 - persoonlijk assistent nummer € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 1,00 € 0,075 - € 1,40
087 - persoonlijk assistent nummer € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 1,00 € 0,075 - € 1,40
18xy - nummerinformatiediensten € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 1,00 € 0,075 - € 1,40
090x - informatie/ service nummers € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 1,00 € 0,075 - € 1,40

Per nummer geldt een specifiek informatietarief dat ligt binnen de aangegeven reeks. Het informatietarief (tarief per gesprek of tarief per minuut) en eventueel maximum wordt voorafgaand aan het gesprek gemeld.

Download het tariefoverzicht als PDF

Tarieven Bellen Onbeperkt Buitenland
Tariefwijzer: beltarieven per land
  • b.v. +31203987666
  • b.v. Nederland

Hier vindt u een overzicht van alle kosten en tarieven van het Bellen Onbeperkt Buitenland abonnement.

Gespreksvorm Tarief
Vaste nummers in Nederland Gratis
Vaste nummers in Europese Unie, de VS en Canada Gratis
Mobiele nummers in Nederland Gratis
Afrekenmethode Per seconde
Starttarief binnen bundel Gratis
Starttarief buiten bundel € 0,10 per gesprek
Gesprekstarieven servicenummers Starttarief Per minuut Per gesprek
112 - algemeen alarmnummer    Gratis  
0800 - nummers Gratis
085 - geografisch onafhankelijk nummer, bellen over internet Gratis
088 - bedrijfsnummers Gratis
14xy - nummers gemeentelijke nutsinstanties Gratis
116xy - nummers specifieke maatschappelijk nut zoals "kind vermist" Gratis
097 - M2M Gratis
Tarieven servicenummers (Informatietarief) Starttarief Per minuut Per gesprek
06760 - internet inbelnummers € 0,05 - € 0,11 € 0,02 - € 0,10  
066 - paging diensten € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 0,90 € 0,075 - € 1,40
067 - videotext en data diensten* € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 0,90 € 0,075 - € 1,40
084 - persoonlijk assistent nummer € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 1,00 € 0,075 - € 1,40
087 - persoonlijk assistent nummer € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 1,00 € 0,075 - € 1,40
18xy - nummerinformatiediensten € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 1,00 € 0,075 - € 1,40
090x - informatie/ service nummers € 0,00 - € 0,095 € 0,01 - € 1,00 € 0,075 - € 1,40

Per nummer geldt een specifiek informatietarief dat ligt binnen de aangegeven reeks. Het informatietarief (tarief per gesprek of tarief per minuut) en eventueel maximum wordt voorafgaand aan het gesprek gemeld.

Download het tariefoverzicht als PDF

Download het landenoverzicht Bellen Onbeperkt Buitenland als PDF

Geen eenmalige kosten
Start-up kosten Gratis

Veelgestelde vragen over Bellen

Werkt Bellen van XS4ALL met mijn vaste telefoon?
Bellen van XS4ALL werkt op de meeste vaste telefoons. De dienst werkt niet met ouderwetse draaischijf toestellen, carrier preselect toestellen en zogenaamde 'pulse'-toestellen.
Is bellen naar 112 via Bellen van XS4ALL mogelijk?

Ja, u kunt alle nummers bellen dus ook alle servicenummers.

Kan ik 0900-nummers en andere betaalde servicenummers bellen met Bellen van XS4ALL?
Ja, alle servicenummers zijn aankiesbaar.
Ik stap over van een andere provider. Krijg ik een jaarabonnement?
Ja, als u overstapt naar XS4ALL dan krijgt u een jaarabonnement. Dit jaarabonnement geldt voor uw internetabonnement. Bellen van XS4ALL is een maandabonnement, dat u ná de eerste maand per dag kunt opzeggen.
Ik heb Bellen van XS4ALL met nummerbehoud aangevraagd. Hoelang duurt het voordat de overstap is afgerond?

Na het indienen van de definitieve aanvraag, duurt het minimaal twee weken voordat uw telefoonnummer wordt omgezet van uw huidige telefoonleverancier naar XS4ALL. Een aantal dagen na de aanvraag voor nummerbehoud ontvangt u een brief met daarin de datum waarop de overzetting naar XS4ALL is gepland. Nadat uw telefoonnummer daadwerkelijk is overgezet naar XS4ALL, ontvangt u een bevestiging per e-mail. Als er factoren zijn die de overstap vertragen of voorkomen, dan wordt u hierover door XS4ALL geïnformeerd.

Hoeveel ISDN-nummers kan ik meenemen naar Bellen van XS4ALL?

Stapt u over van ISDN naar Bellen van XS4ALL met nummerbehoud, dan kunt u maximaal 8 nummers meenemen.

Ik heb nu ISDN en nog geen internet, maar ik wil internet eigenlijk over een gewone analoge telefoonlijn. Hoe kan ik dat aanvragen?

Het is belangrijk dat u eerst overstapt op analoog. We raden u de volgende stappen aan:

  1. Vraag de omzetting aan van ISDN naar een analoge telefoonlijn via de klantenservice KPN voor vaste telefonie: 0900-0244 (0,10 pm).
  2. Na oplevering van uw analoge lijn vraagt u op onze website Internet van XS4ALL aan. Tijdens de aanvraag kiest u voor internet over een gewone analoge telefoonlijn.
Ik wil meer weten over de kwaliteit van Bellen van XS4ALL

XS4ALL streeft naar open en transparante communicatie over haar diensten. Onderzoeksbureau IP-Label publiceert voor XS4ALL de gegevens van de kwaliteit van Bellen van XS4ALL. Lees zelf de goede resultaten van bellen van XS4ALL in vergelijking met een vaste lijn.

Bellen en internetten

Tegelijkertijd bellen en internetten met uw internetverbinding is heel goed mogelijk. Hier merkt u normaal gesproken niets van. Alleen als u zeer grote bestanden ophaalt en tegelijkertijd telefoneert kunt u wellicht merken dat de internetverbinding iets trager is of de kwaliteit van de telefoonverbinding iets afneemt.

Experts helpen u

Ervaring heeft geleerd dat met de expertise van onze klantenservice bellen van XS4ALL altijd naar het gewenste niveau kan worden gebracht. U kunt ook tegen betaling een computerexpert van Guidion langs laten komen. Kijk voor meer informatie op de website van Guidion.

Advies

Bent u afhankelijk van een werkende telefoonlijn en hebt u geen mobiele telefoon? Zeg dan uw vaste telefoonabonnement niet op.

Meer informatie

Op onze wiki werkt XS4ALL samen met experts en gebruikers om zoveel mogelijk informatie te geven over deze dienst: http://voip.wiki.xs4all.nl/

Wat is de status van mijn bestelling?

U kunt op de onderstaande link, nadat u bent ingelogd, de status van uw bestelling inzien.

Status bestelling
Wanneer kan ik mijn aanvraag nog annuleren?

Voor Bellen geldt een annuleringstermijn van 14 dagen vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling per e-mail of post hebt ontvangen. Koopt u in dezelfde bestelling ook apparatuur, dan gaat de annuleringstermijn in vanaf de dag dat u de gekochte apparatuur hebt ontvangen.

Levering en installatie
  • Met de overstapservice van XS4ALL geen dag zonder internet, TV of telefoon. Lees meer
  • Graag nummerbehoud? Vink dit aan tijdens uw bestelling en wij regelen het.
  • Gratis installatie door de monteur. Lees meer

Vind een antwoord

Om u zo snel mogelijk te helpen, hebben we de kortste weg naar uw antwoord uitgestippeld. Vind hier een antwoord op uw vraag.

Vind een antwoord

Actievoorwaarden Internet, Internet Thuis en Onderweg, Bellen & Televisie

Klantenservice

Graag advies van onze Klantenservice?
Bel 020 398 76 66 voor advies.
Openingstijden:
werkdagen 8:00 - 20:00 uur
zaterdag van 10:00 - 17:00 uur

Waarom XS4ALL?

Wij begrijpen als geen ander hoe belangrijk het voor u is dat u altijd online kunt. Betrouwbaar internet staat bij ons voorop. Veilig internet ook. Dat was al zo toen wij XS4ALL in 1993 oprichtten. En dat is nog steeds ons ideaal. Daarom leveren wij al jaren het beste internet van Nederland. First Class internet dus.


XS4ALL is nu ruim 15 jaar mijn provider voor internet en sinds een paar jaar ook voor vaste telefoon. Waarom? Omdat ik eigenlijk nooit contact met ze hoef te hebben, omdat alles goed loopt! — Kees Kuijsten over Bellen en Internet van XS4ALL. Klant sinds 1999

Speciaal voor onze klanten: nu extra korting

6 maanden gratis Bellen Onbeperkt Benelux abonnement

Voegt u als bestaande XS4ALL klant Bellen Onbeperkt Benelux toe aan uw abonnement dan betaalt u de eerste 6 maanden geen abonnementskosten van € 17,50 per maand.

Dit geldt alleen voor bestaande XS4ALL klanten die nog geen XS4ALL abonnement voor bellen hebben. Deze actie is ook niet van toepassing voor klanten die al een bel abonnement bij XS4ALL hebben en dit abonnement willen aanpassen.

3 maanden € 10,- korting op Internet Pro (500 Mb/s) bij upgrade

Kiest u voor Internet Pro -het allersnelste internet van dit moment - dan betaalt u de eerste 3 maanden geen € 60,- maar € 50,- per maand.

6 maanden gratis TV

Voegt u als klant Interactieve TV toe aan uw internetabonnement dan betaalt u de eerste 6 maanden geen abonnementskosten t.w.v. € 17,50 per maand.

Bestel

Bent u al klant van XS4ALL en is er al glasvezel aangelegd in uw buurt? Vraag dan een gratis upgrade aan en wij regelen de rest. U geniet dan binnenkort van een super stabiele verbinding met een glasheldere gesprekskwaliteit. U kunt met glasvezel even snel up- als downloaden. Uw abonnement en kosten blijven hetzelfde. Bel onze Klantenservice op 020 – 398 76 66.

Er is glasvezel op uw adres beschikbaar! Dit betekent dat u, als klant van XS4ALL gratis kunt overstappen naar een glasvezelverbinding. U geniet dan binnenkort van een super stabiele verbinding met een glasheldere gesprekskwaliteit. U kunt met glasvezel even snel up- als downloaden. Uw abonnement en kosten blijven hetzelfde. Bel onze Klantenservice op 020 – 398 76 66 en geef aan dat u over wil naar glasvezel.