Online uw bestelling annuleren

Is uw bestelling nog binnen de annuleringstermijn van 14 dagen? Dan kunt u die hier annuleren.

Deze abonnementen en apparatuur-aankopen zijn te annuleren binnen 14 dagen vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling per e-mail of post hebt ontvangen, of vanaf de dag dat u de gekochte apparatuur hebt ontvangen.

  • Internet
  • Interactieve TV
  • Extra TV-ontvangers
  • Mobiel Internet
  • Mobiele WiFi
  • USB-modem
  • Bellen
  • Service Plus

 

Is de annuleringstermijn van uw bestelling verstreken en wilt u uw abonnement opzeggen? Ga dan naar het online opzegformulier.

Nadat u het online annuleerformulier hebt verzonden

Nadat u uw annuleringsgegevens hebt ingevuld en verstuurd, bellen wij u op om uw annulering door te spreken. U ontvangt daarna een schriftelijke bevestiging van uw annulering per mail.

XS4ALL levert diensten en apparatuur vaak binnen de annuleringstermijn van 14 dagen. Bij annulering bent u wel de reeds gemaakte kosten verschuldigd. Als u al apparatuur hebt ontvangen, moet u die binnen 14 dagen na annulering aan ons retourneren, anders moeten wij die in rekening brengen. Verzendkosten en teveel betaalde abonnementskosten krijgt u terug.

Welke kosten betaalt u bij annulering en welke krijgt u terug?

Als u binnen de annuleringstermijn van 14 dagen uw bestelling annuleert, kan het zijn dat u bijvoorbeeld al gebruik hebt gemaakt van geleverde diensten, of dat u apparatuur hebt ontvangen. De volgende kosten zijn dan voor uw rekening, als ze in uw bestelling zitten:

  • de activatiekosten (€ 61,01)
  • de nummerportering (€ 10,16)
  • de retourkosten voor ontvangen apparatuur (Indicatie: pakkettarief tot 10 kg van Post NL is € 6,75)
  • de abonnementskosten voor de periode dat u het abonnement gebruikt hebt
  • de gebruikskosten, zoals gevoerde telefoongesprekken en gehuurde films

De volgende kosten zijn dan voor onze rekening en krijgt u terug, als u ze betaalt hebt:

  • de verzendkosten
  • de vooruitbetaalde abonnementskosten, vanaf de dag dat het abonnement gedeactiveerd is.

Als u geld van ons tegoed hebt, ziet u dit op de verrekening op de eerstvolgende factuur. Wij storten uw tegoed terug op het bij ons bekende IBAN-rekeningnummer.

Als u al apparatuur hebt ontvangen, moet u die binnen 14 dagen na annulering aan ons retourneren. Als wij de verzonden apparatuur niet van u terugontvangen, moeten wij de kosten in rekening brengen. Het kan gaan om de volgende apparatuur: FRITZ!Box modem: € 289,00, TV-ontvanger: € 199,00 , USB-modem € 30,00, Mobiele WiFi € 72,50, Service Plus USB-modem € 30,00

Telefonisch annuleren

Het nummer van onze klantenservice is:

020 398 75 40 (lokaal tarief)

Bereikbaarheid:
werkdagen 8.00 tot 20.00 uur
zaterdag 10.00 tot 17.00 uur

Laat ons bellen

Wilt u dat wij u bellen? Vul dan hier uw naam en telefoonnummer in, dan bellen wij u terug.

Annuleerformulier

Uw bestelling

Ik wil de volgende bestelde diensten en producten annuleren:











U vindt uw ordernummer in de mail met de overeenkomst van uw bestelling, in de overeenkomst zelf en het staat vermeld in de verdere bestelcorrespondentie.

Door op Verzenden te klikken zet ik de annulering van mijn bestelling in gang. Kosten die reeds gemaakt zijn betaal ik terug en ontvangen apparatuur retourneer ik binnen 14 dagen aan XS4ALL. Toezendkosten en teveel betaalde abonnementskosten krijg ik terug.

Lees meer over kosten bij annuleren.

Wilt u het formulier liever met de hand invullen en opsturen?

U kunt het formulier hier downloaden, printen, met de hand invullen en het dan opsturen naar:

XS4ALL Internet bv
t.a.v. afdeling Opzeggingen
Postbus 1848
1000 BV Amsterdam

Nog vragen?

Wat is de einddatum van mijn abonnement?
Door in te loggen op de pagina Contract info kunt u zien tot wanneer uw contract loopt. Wilt u een overeenkomst opzeggen voordat de contractperiode geëindigd is, dan kan dit alleen met instemming van XS4ALL. Zegt u voortijdig uw contract op, dan kunnen wij abonnementsgelden voor de resterende periode van uw contract in rekening brengen.
Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?
Als de contractperiode verlopen is, kunt u opzeggen. De opzegtermijn is dan 1 maand. Als u bijvoorbeeld op 15 januari opzegt, eindigt de overeenkomst op 16 februari. Als moment van opzegging geldt de datum waarop XS4ALL uw opzegging ontvangen heeft.

Uitzondering: Bellen en extra zenderpakketten voor Interactieve Televisie kunnen na de contractperiode per direct worden opgezegd.
Wat is de contractperiode van mijn abonnement?
  • Internet / Glasvezel: minimaal 12 maanden.
  • Bellen: minimaal 2 weken na de aansluitdatum.
  • Televisie: minimaal 12 maanden.
  • Mobiel Internet: minimaal 1 maand.
  • Extra TV-pakketten: minimaal 1 maand.
  • Pack: geen contract voor een bepaalde tijd.
Kan ik mijn abonnement opzeggen voordat de contractperiode geëindigd is?
Wilt u een overeenkomst opzeggen voordat de contractperiode geëindigd is, dan kan dit alleen met instemming van XS4ALL. Zegt u voortijdig uw contract op, dan kunnen wij abonnementsgelden voor de resterende periode van uw contract in rekening brengen.
Hoe kan ik zelf overstappen naar een andere provider?

Om zelf over te stappen naar een andere provider hebt u een overstap-ID nodig. Met dit persoonlijke nummer verloopt de overstap snel en succesvol.

Direct uw overstap-ID aanvragen

Kan ik mijn e-mailadres houden als ik overstap naar een andere provider?

Als u uw internetverbinding opzegt, kunt u Pack gewoon behouden voor €15,25 per maand. U kunt daarmee uw e-mailadressen blijven gebruiken, maar ook andere diensten zoals Bellen en het veiligheidspakket bijvoorbeeld.

  • 5 XS4ALL e-mailboxen met elk 10 e-mailadressen, (met IMAP en POP) en Secure Webmail
  • XS4ALL Spamfilter: uw mailbox(en) 99% spamvrij
  • Veiligheidspakket, Virusscanner en Firewall
  • InternetVraagbaak: stel al uw vragen over internetgebruik en toepassingen, 7 dagen per week
  • 10 GB schijfruimte, voor documenten of bijvoorbeeld uw website: http://loginnaam.home.xs4all.nl
  • Helpdesk: 7 dagen per week technische ondersteuning bij problemen
  • XS4ALL Nieuwsbrief: maandelijks interessante ontwikkelingen, tips en updates
  • Pack-abonnementsprijs: €15,25 per maand

Let op: Pack is inbegrepen bij uw internet- of glasvezelabonnement. U kunt Pack dus niet apart opzeggen, als u uw internet- of glasabonnement behoudt.

Wanneer kan ik mijn bestelling nog annuleren?

U kunt uw aanvraag voor (een overstap naar) XS4ALL-abonnementen annuleren tot 14 dagen na de overeenkomstbevestiging van uw aanvraag, of de ontvangst van gekochte apparatuur. Bel hiervoor onze Klantenservice via 020 398 76 66 (lokaal tarief) op werkdagen van 8.00 - 20.00 uur, of op zaterdag van 10.00 - 17.00 uur.

Is uw annuleringstermijn verstreken en wilt u uw abonnement opzeggen? Dan kunt u het beste ook de klantenservice bellen, of anders naar het online opzegformulier gaan.

Hoe zeg ik het abonnement op na overlijden van de contractant?

Voor vragen over opzeggen bij overlijden belt u de Afdeling Opzeggingen op 020 398 75 40 (werkdagen van 8.00 - 20.00 uur en zaterdag van 10.00 - 17.00 uur). Wij hebben ook een akte van overlijden nodig. Stuur deze per e-mail naar opzeggingen@xs4all.nl of per post naar postbus 1848 1000 BV Amsterdam t.a.v. de Afdeling Opzeggingen.

Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur