Zo, eens de feiten op een rijtje: 1. NLR zijn amateurs. (foutief notatie gebruik in hun rapporten (hoofdletters/kleine letters b.v.), wel uitwerken van triviale formules (nutteloos, wie dat rapport door wil/kan werken kan dat zelf), maar geen motivatie waarom dat gebeurt. Dat duidt op amateurs die de materie niet onder de knie hebben.) 2. N60/N70 en verhouding tot hinder was geen ontdekking van NLR, zoiets was al in 2003 in de VS gepubliceerd en dat was natuurlijk een gigantische open deur intrappen (zie verderop). 3. PVRC heeft i.t.t. wat Bijvoet zegt niets bereikt. Er is juist niet gebruik gemaakt van de stemming in 2003 (gesust door Bijvoet) wat de luchtvaart industrie prima uitkwam! 4. Griese noemde wel eens 'eerlijk duurt het langst'. Maar om eerlijkheid gaat het niet in de eerste plaats, wel fatsoen en doen wat nodig is. Dat is niet gebeurd. PVRC via de personen Bijvoet en Griese (beloofde mij terug te bellen, nooit gedaan; ik wist op het moment dat hij dat zei al dat hij dat nooit zou doen!) hebben zich precies zo gedragen als Schiphol e.a. (arrogant, pedante maar foute opmerkingen, verzinsels als feiten produceren, niet ingaan op echte feiten en gegevens van mensen die het wel weten zoals ik, geslijm bij aso's zoals Cerfontaine en Schultz. Dat levert niets op, aso's moet je hard aanpakken en hun amateurisme ten toon stellen wil je wat bereiken). 5. Wat gaat er veranderen: Ik heb Griese wat voorspeld eind 2004, o.a. dat de luchtvaart gewoon door zo gaan te groeien de komende jaren en dat de politiek daar niets tegen zou doen. Is uitgekomen... Wat verandering brengt zijn externe factoren, een voorbeeld op ander gebied is benzineprijs/auto's (zie General motors). Kan bij de luchtvaart ook grote(re) gevolgen gaan krijgen. 6. Ik schreef in 2005 op deze website (en sinds 2003 op mijn website) dat je sone moet gebruiken om te berekenen wat een mens ervaart. Geluidsenergie/vermogen is NIET lineair met wat een mens hoort. Met het toegenamen aantal vluchten, is de herrie (hoeveelheid geluid die een mens ervaart) flink toegenomen en is veel groter dan in 1990. Geen halvering zoals amateurs/leugenaars als Cerfontaine beweren: http://www.xs4all.nl/~swhs/kritiek/schiphol/geluid__de_feiten.html Samenvattend: De herrie en overlast is flink meer dan in 1990, en dit alles is triviaal voor iedere wis/natuurkundige die zich in de materie stort! Aangezien er geen enkele interesse voor de feiten bleek bij reacties die ik plaatste waarin ik een en ander uitlegde, heb ik sindsdien niets meer geplaatst en ik zal hier in de toekomst niet meer reageren tenzij er uitzonderlijke veranderingen plaatsvinden en men hier echt gaat discussieren. Mocht u de toon in dit bericht niet aanstaan, jammer dan, het kan niet anders. Mocht men hier deze reactie verwijderen en zo struisvogelpolitiek te bedrijven (zoals b.v. gebeurd is in het verleden met een reactie van 'Flipje' die CDV (terecht) dilettanten noemde) zal ik dat op mijn website documenteren...