Subject: Kwis over Schiphol From: "W.Scholten" Date: Wed, 14 Jan 2009 05:56:54 +0100 To: schiphollandXXXschiphol.nl L.S. Aangezien Gerlach Cerfontaine binnenkort verdwijnt bij Schiphol, is het misschien een goed idee een leuke kwis in schipholland te publiceren naar aanleiding van die feestelijke gebeurtenis. Ik heb er eentje gemaakt, die onder bijgevoegd is. Misschien zouden er nog wat meer leuke vragen bij kunnen komen, zoals hoeveel leugens/verzinsels Cerfontaine verspreid heeft in, wat was het, 10 jaar?, bij Schiphol. a. geen b. 10 c. 100 d. 1000 Dat kunnen jullie natuurlijk goed uitzoeken, door b.v. oude schipholland bladen en andere literatuur van Schiphol afkomstig door te werken. Ik denk dat 1000 wel in de buurt komt (herhalingen van leugens tellen mee!) Of wat te denken van een vraag over welke volgende baan Cerfontaine krijgt (krijgt, want dat gaat bij dit soort figuren via vriendjes): a. Geen, hij gaat met niet-verdiend pensioen. b. Gezien zijn intellectuele capaciteiten zou ik denken, krantenverkoper. c. Geen, hij is allang dement wat al zijn verzinsels en geraaskal de afgelopen jaren verklaart. d. Koning van Nederland. Groeten, Wouter Scholten ====================================== De Schiphol / Shithol kwis! Meerkeuze kwis over Schiphol oftewel Shithol: De goede antwoorden en uitleg staan onderaan de pagina. *1. Wie kan er Gerlach Cerfontaine als directeur van Shithol opvolgen?* a. Iemand met IQ > 130 b. Wie? Ik dacht dat de directeur een demente aap was. Een niet-demente aap zou dus kunnen. c. Een hamster. d. Verpleegster Annemarie Jorritsma. *2. Wie heeft er aan de groei van Schiphol de laatste 10 jaar geholpen?* a. De directeur b. Niemand, er was groei in het luchtverkeer en of de directeur nou een intelligent persoon of een hamster is, dat maakt niets uit. c. De hele schiphol directie. d. Mensen in de omgeving van Schiphol *3. Wat is de contributie van Shithol aan de economie:* a. 2% BNP b. 0% BNP c. Negatief als je alle schadelijke effecten meerekent. d. 100% *4. Zijn er mensen nog asocialer dan Gerlach Cerfontaine?* a. Kom nou, da's de grootste aso die er rondloopt! b. Jazeker, de raad van bestuur en toezicht van de universiteit utrecht bij voorbeeld. c. Wie is die Cerfontaine? d. Asociaal? Echt niet, hij heeft een hele voorraad boeken 'Schiphol voor dummies' gekocht en boekwinkels daarmee ondersteund! *5. Cerfontaine zegt dat er 50% minder lawaai door Schiphol is dan in 1990, voor welke mensen geldt dit?* a. De schiphol directie. b. Dove mensen. c. Mensen met gehoor beschadiging. d. andere mensen in omgeving van schiphol. e. mensen die in Duitsland wonen. *6. Civiele luchtvaart piloten blinken uit in arrogantie en zelfverheerlijking. Deze mensen staan ook wel bekend als 'buschauffeurs met kapsones'. Zijn er piloten die wel fatsoen hebben?* a. Nee b. Nee c. Nee d. Nee *7. Wat is Schipholland?* a. Een propaganda blad van Shithol b. Lekker zachte, goed absorberende noodvoorraad voor als je geen WC papier meer hebt en de winkels dicht zijn. c. Oefenmateriaal voor filosofie & psychologie studenten om lulkoek redenaties te leren doorzien. *8. Wat is geen bijnaam van de Schiphol directeur Cerfo?* a. "lullo" b. "de leugenaar" c. "beroepsamateur" d. "intellectuele nul" *9. Welk van de volgende onderdelen van activiteiten van/via Schiphol heeft het grootste positieve aandeel in Schiphols (overigens negatieve!) echte economische bijdrage?* a. Cocaine invoer. b. Post vervoer. c. Passagiers vervoer. d. Parkeer tarieven voor reizigers. *10. De luchtvaart industrie wordt door allerlei mensen gezien als een technisch geavanceerd. Echter, er zijn daar geen mensen die enig benul hebben van geluidsberekeningen, verkeersvliegtuigen hebben regelmatig afwijkingen van 1 km en meer (waar een 2e wereld oorlog piloot zich voor zou doodschamen, maar nu hebben we zogenaamd geavanceerde vluchtcomputers!), om een paar zaken te noemen. De vraag is dan ook: Is de civiele luchtvaart innovatief danwel technisch geavanceerd?* a. Nee. b. Dat is verwaarloosbaar. Bijna alles wat echt innovatief is, werd elders al gebruikt (i.h.b. de militaire luchtvaart, b.v. gebruik van koolstofvezel); Vliegtuigontwerpen zijn slechts incrementele verbeteringen, etc. c. Zeker, en wel zo geavanceerd dat geen mens weet hoe geavanceerd: de hele civiele luchtvaart is een groot stelsel van systemen, apparatuur en speciaal geselecteerde mensen die een ras superintelligente multidimensionale wezens gebruikt, om de reacties van mensen te testen als ze tientallen jaren door geluidsoverlast gehinderd worden. d. Ja, alle technische ontwikkelingen op aarde komen voort uit de luchtvaart. Antwoorden: 1. (b), maar (c) reken ik ook goed. Jorritsma heeft met haar verpleegster opleiding genoeg niveau, maar ze heeft het al druk genoeg de boel in Almere te verzieken, met het zonder toestemming graven van waterputten die het grondwater kunnen vervuilen, etc. 2. (b), maar (d) reken ik half goed, want zij hebben door niet genoeg te protesteren tegen toename van herrie, de groei niet tegengehouden. 3. (c). 4. (b). 5. (c). Doven en mensen in Duitsland hoorden al niets, de schiphol directie hoort ook niets gezien de niet-reactie over lawaai klachten en mensen met gehoor beschadiging zijn door de herrie slechter gaan horen. De rest heeft een flinke toename in lawaai en nog grotere in veroorzaakte overlast ondervonden. 6. (a), maar (b),(c),(d) zijn ook goed. 7. (a), maar (c) reken ik half goed. De edities van Shitholland uit ca. 1997 waren nog wel absorberend, maar de laatste jaren niet meer. 8. (a). De rest wordt allemaal als bijnaam gebruikt op verscheidene plaatsen. 9. (d). Cocaine invoer kost de gemeenschap heel veel geld in schade aan auto's (inbraken door junks), fietsendiefstal (vnl. junks) etc. (b) en (c) hebben negatieve onderdelen, nl. geluidsoverlast. Alleen parkeer tarieven heeft dus een positieve invloed. 10. (a). De redenaties bij (b) kloppen, maar de enige conclusie is 'Nee' want er wordt bij alles achter de feiten aangelopen en computers gebruiken om een betere stroomlijn te maken om maar wat te noemen, is niet innovatief. De electronica/navigatie systemen zijn al helemaal niet innovatief, dat is meer jaren 60 kwaliteit. (d) is een antwoord dat PNL domoren zouden geven en (c) is science fiction.