From - Thu Nov 18 17:35:46 2004 Message-ID: <419CDD00.15FB7483 xXy hccnet.nl> Date: Thu, 18 Nov 2004 17:33:52 +0000 From: "W.Scholten" Organization: . X-Mailer: Mozilla 3.04 (X11; I; FreeBSD 4.10-RELEASE i386) MIME-Version: 1.0 To: groenlinks xXy tk.parlement.nl, pvda xXy pvda.nl, sp xXy sp.nl, cda.publieksvoorlichting xXy tk.parlement.nl, alg.sec xXy vvd.nl, info xXy d66.nl, christenunie xXy tweedekamer.nl, info xXy lijst-pimfortuyn.nl, partijbureau xXy sgp.nl CC: nrc xXy nrc.nl, nieuwsdienst xXy telegraaf.nl, ad xXy ad.nl, redactie xXy volkskrant.nl, redactie xXy trouw.nl, whs xXy hccnet.nl Subject: Schiphol en Verkeer & Waterstaat Content-Type: text/plain; charset=us-ascii Content-Transfer-Encoding: 7bit X-Mozilla-Status: 0001 Content-Length: 4365 L.S. Na de laatste 1,5 jaar veel meer herrie aan mijn hoofd gehad te hebben dan daarvoor, en allerlei instanties (vnl. afdelingen van V&W) te hebben bevraagd en specifieke feiten gegeven te hebben, vraag ik mij het volgende af: - Waarom duren reacties 6 maanden a 1 jaar, gaan die niet in op specifieke feiten die ik noem, en serveren ze me daarna op dooddoeners? - Waarom krijgen mensen die overlast van Schiphol ondervinden daar geen schadevergoeding voor? - Waarom zijn er niet 10.000 huizen opgekocht ipv een 5e baan? (dat had voor een aantoonbaar zeer groot aantal mensen de overlast laten verdwijnen, terwijl dat nu niet zo is, maar alleen meer groei mogelijk maakt). Dat had evenveel gekost... - Waarom beweert V&W dat de afwijkingen van de nominaal (de optimale route) door o.a. weersomstandigheden komen terwijl dat slechts in uitzonderingen zo is, en i.h.a. alleen door de navigatie apparatuur van vliegtuigen komt die niet behoorlijk kan corrigeren? - Waarom wordt er niets gedaan aan die navigatie apparatuur, die zodanig knullig zijn dat die afwijkingen van 1 km en meer onder gewone weersomstandigheden geven? - Waarom heeft V&W het over de fabeltjes van economisch belang, die gezien max. 2% BNP en allerlei andere verborgen kosten factoren (het niet uitbetalen van schadevergoedingen b.v.) en vervangend vervoer mocht Schiphol inkrimpen, gewoon niet waar is? - Waarom wil de staatsecretaris van V&W jaren wachten met een 'evaluatie' van de luchtvaart wet als er steen en been geklaagd wordt door omwonenden sinds ingebruikname van de 5e (6e) baan, terwijl als de Schiphol directeur klaagt over economische teruggang er meteen wetten in sneltreinvaart veranderd worden? Dat die wetten gebaseerd op een fout waren, is irrelevant, want de zogenaamd verminderde geluidsoverlast daar blijkt ook niets van te kloppen, maar daar gebeurt weinig aan, en dat weinige gebeurt weer heel langzaam. - Waarom doet, naar aanleiding van de grote toename in klachten, de staatsecretaris van V&W domme uitspraken als 'men moet nog wennen aan hoe er gevlogen wordt'? - Waarom wordt het normaal geacht dat ik wakker gemaakt mag worden door vliegtuigen om 5 uur 's ochtends maar niet voor geluidwerende maatregelen in aanmerking kom? - Waarom worden de propaganda en leugens in het Schiphol blad Schipholland geaccepteerd? Voorbeeld van die propaganda: "Europese burgers beschouwen de mogelijkheid om naar allerlei vakantiebestemmingen te kunnen vliegen meer en meer als een recht". Tja, ik beschouw het als een recht om in een Rolls Royce te rijden, waar mag ik die komen ophalen? Verder beschouw ik het als een recht geen herrie aan mijn hoofd te hebben en ik beschouw het als een recht die vent van Schiphol niet op TV te zien. - Waarom wordt die leugenaar en manipulator Cerfontaine van Schiphol niet ontslagen? De staat/Rotterdam/Amsterdam zijn eigenaren van Schiphol, dus waarom wordt hufterig gedrag van dit figuur zoals het eeuwige geklaag over isolatie kosten, boetes i.v.m. geluidsoverschrijding e.d. geaccepteerd? Alle winst (indien niet rechtstreeks, danwel later als Schiphol wordt 'verkocht') en kosten gaan onafhankelijk van boetes en isolatie kosten naar genoemde steden en de staat, dus waar zeurt ie over? Ach, natuurlijk, bij minder 'winst' van Schiphol krijgt hij een lagere bonus. Tja, 400.000 EURO per jaar is natuurlijk veel te weinig. - Waarom werd deze vent ondanks dit hufterige gedrag door D66 (en ook LPF schijnt het) een ministerspost aangeboden? De regerings partijen lijken grote moeite gehad te hebben in het verleden en nu nog steeds met de posten V&W (i.h.b. Jorristma, Kroes, Netelenbos, Schultz) en economie (i.h.b. Jorritsma en gelukkig is dat van die fontein niet doorgegaan). Ik heb daarom een voorstel voor een duizendmaal betere kandidaat dan de genoemde minkukels, mocht een partij weer een idioot overwegen aan te stellen, en wel: Pipo de Clown. Gezien het feit dat Schiphol geen bedrijf in prive bezit is, is het gedrag van de verantwoordelijken, i.h.b. de ministers van V&W in het verleden en partijen die daar achter staan en stonden, slechts als staats terreur te beschouwen. Wordt het niet eens tijd die zogenaamde normen en waarden waar het kabinet al zo lang van spreekt, toe te passen? Hoogachtend, Wouter Scholten te Leimuiden. -- Schiphol pagina's: http://home.hccnet.nl/l.s/k/index.html