From - Mon Nov 22 14:22:28 2004 Message-ID: <41A1F5DE.41C67EA6@hccnet.nl> Date: Mon, 22 Nov 2004 14:21:18 +0000 From: "W.Scholten" Organization: . X-Mailer: Mozilla 3.04 (X11; I; FreeBSD 4.10-RELEASE i386) MIME-Version: 1.0 To: novaYYYnps.nl, redactieYYYnetwerk.tv Subject: Schiphol en Verkeer & Waterstaat Content-Type: multipart/mixed; boundary="------------446B9B3D2781E494167EB0E7" X-Mozilla-Status: 0001 Content-Length: 8805 This is a multi-part message in MIME format. --------------446B9B3D2781E494167EB0E7 Content-Type: text/plain; charset=us-ascii Content-Transfer-Encoding: 7bit L.S. Wordt het niet eens tijd dat als de politiek niets doet, de media aandacht schenkt aan de leugens en asociaal gedrag van van de ministers/staats secretarissen V&W, Schiphol directeur cerfontaine, etc.? Uit interviews blijkt duidelijk hoe hufterig deze figuren zich op stellen, dus waarom worden die niet geanalyseerd? Waarom wordt tijdens die interviews dit niet aan de orde gesteld? Wordt iedereen door figuren als Cerfontaine 'ingepalmd'? Het lijkt wel zo, want de interviewers gaan voorbij aan zaken als het niet beantwoorden van de gestelde vragen. Een goede interviewer zou figuren als Cerfontaine sofistisch gedrag eens moeten afleren door hem te zeggen dat ie de vraag niet heeft beantwoord, en niet verder te gaan voor ie dat gedaan heeft. Etc. Bijgevoegd een brief die ik na 1.5 jaar herrie en ontelbare leugens en amateuristisch gebrabbel door allerlei mensen in V&W aan de politieke partijen heb gestuurd. Nog wat voorbeelden van feiten: - geluid meten is te moeilijk: complete nonsens zoals iedereen die maar enigszins verstand van zaken heeft weet, en dat is niet alleen nu zo, dat was het altijd al. Iedereen die dit beweerd (of beweerd heeft) is een amateur of leugenaar. - Schiphol directeur Cerfontaine zeurt maar over isolatie kosten en boetes terwijl Schiphol een staatsbedrijf is (+deel van Amsterdam & Rotterdam) dus alle kosten/winst zijn voor hun. Waar zeurt ie dan over? - Diezelfde vent vindt (kranteartikel) dat mensen zich maar moeten opofferen voor het algemeen belang. In datzelfde artikel blijkt echter dat hijzelf dat niet wil doen. En waarom zou iemand zich moeten opofferen voor een ander? Laat ie maar schadevergoeding betalen en/of Schiphol inkrimpen en de mensen die niet meer nodig zijn ander werk gaan doen. Dit is gewoon economische ontwikkeling, verliesgevende bedrijven sluiten zoals b.v. Scheepsbouw. Schiphol is alleen winstgevend door misbruik te maken van de mensen in de omgeving (die er grotendeels al woonden voordat ze (veel) last kregen. - Schiphol is een banenmotor/Schiphol is belangrijk voor de economie: Allemaal leugens. Analyseer eens rapporten, door Schiphol oftwel de directie daarvan in opdracht gemaakt, en ga na wat passagiers aantallen daarin vermeld voor de economie echt inhouden. Reken i.h.b. terug naar minder passagiers en meteen blijkt dat hun cijfers gefabriceerd zijn. Alleen een idioot geloofd 'rapporten' gesponsord door asociale bedrijven als Schiphol. De BNP bijdrage zegt ook niets i.v.m. niet meegerekende schadelijke effecten en vervanged BNP door andere vervoers bedrijven. - Bij klachten over afwijkende vliegtuigen, ihb 's nachts kreeg ik te horen: 'Bent u er niet meer op gaan letten?' (Bij CROS en handhavingsdienst meegemaakt). Ik weet donders goed hoeveel vliegtuigen er over/langs mijn huis vliegen. Verder weet ik meer van geluid/geluidsmeting dan iemand die 'geluidscursussen heeft gevolgd' en er zo prat op ging dat dat allemaal 'zo moeilijk is' (voor hem wel!) en dat ik er niet genoeg van wist toen ik zei dat ik natuurkundige ben (bij de handhavings dienst meegemaakt). Ik kan zo nog wel een uur doorgaan... De ministers V&W in het verleden, en de huidige staatssecretaris V&W en Cerfontaine deden/doen meer om dit land te verzieken (die invloed is nl. overal in de regering en ministerie V&W te zien) dan gekken zoals diegene die v.Gogh doodde. Hoogachtend, Wouter Scholten te Leimuiden. -- Schiphol pagina's: http://home.hccnet.nl/l.s/k/index.html --------------446B9B3D2781E494167EB0E7 Content-Type: message/rfc822 Content-Transfer-Encoding: 7bit Content-Disposition: inline Message-ID: <419CDD00.15FB7483@hccnet.nl> Date: Thu, 18 Nov 2004 17:33:52 +0000 From: "W.Scholten" Organization: . X-Mailer: Mozilla 3.04 (X11; I; FreeBSD 4.10-RELEASE i386) MIME-Version: 1.0 To: groenlinks@tk.parlement.nl, pvda@pvda.nl, sp@sp.nl, cda.publieksvoorlichting@tk.parlement.nl, alg.sec@vvd.nl, info@d66.nl, christenunie@tweedekamer.nl, info@lijst-pimfortuyn.nl, partijbureau@sgp.nl CC: nrc@nrc.nl, nieuwsdienst@telegraaf.nl, ad@ad.nl, redactie@volkskrant.nl, redactie@trouw.nl, whsAASSShccnet.nl Subject: Schiphol en Verkeer & Waterstaat Content-Type: text/plain; charset=us-ascii Content-Transfer-Encoding: 7bit L.S. Na de laatste 1,5 jaar veel meer herrie aan mijn hoofd gehad te hebben dan daarvoor, en allerlei instanties (vnl. afdelingen van V&W) te hebben bevraagd en specifieke feiten gegeven te hebben, vraag ik mij het volgende af: - Waarom duren reacties 6 maanden a 1 jaar, gaan die niet in op specifieke feiten die ik noem, en serveren ze me daarna op dooddoeners? - Waarom krijgen mensen die overlast van Schiphol ondervinden daar geen schadevergoeding voor? - Waarom zijn er niet 10.000 huizen opgekocht ipv een 5e baan? (dat had voor een aantoonbaar zeer groot aantal mensen de overlast laten verdwijnen, terwijl dat nu niet zo is, maar alleen meer groei mogelijk maakt). Dat had evenveel gekost... - Waarom beweert V&W dat de afwijkingen van de nominaal (de optimale route) door o.a. weersomstandigheden komen terwijl dat slechts in uitzonderingen zo is, en i.h.a. alleen door de navigatie apparatuur van vliegtuigen komt die niet behoorlijk kan corrigeren? - Waarom wordt er niets gedaan aan die navigatie apparatuur, die zodanig knullig zijn dat die afwijkingen van 1 km en meer onder gewone weersomstandigheden geven? - Waarom heeft V&W het over de fabeltjes van economisch belang, die gezien max. 2% BNP en allerlei andere verborgen kosten factoren (het niet uitbetalen van schadevergoedingen b.v.) en vervangend vervoer mocht Schiphol inkrimpen, gewoon niet waar is? - Waarom wil de staatsecretaris van V&W jaren wachten met een 'evaluatie' van de luchtvaart wet als er steen en been geklaagd wordt door omwonenden sinds ingebruikname van de 5e (6e) baan, terwijl als de Schiphol directeur klaagt over economische teruggang er meteen wetten in sneltreinvaart veranderd worden? Dat die wetten gebaseerd op een fout waren, is irrelevant, want de zogenaamd verminderde geluidsoverlast daar blijkt ook niets van te kloppen, maar daar gebeurt weinig aan, en dat weinige gebeurt weer heel langzaam. - Waarom doet, naar aanleiding van de grote toename in klachten, de staatsecretaris van V&W domme uitspraken als 'men moet nog wennen aan hoe er gevlogen wordt'? - Waarom wordt het normaal geacht dat ik wakker gemaakt mag worden door vliegtuigen om 5 uur 's ochtends maar niet voor geluidwerende maatregelen in aanmerking kom? - Waarom worden de propaganda en leugens in het Schiphol blad Schipholland geaccepteerd? Voorbeeld van die propaganda: "Europese burgers beschouwen de mogelijkheid om naar allerlei vakantiebestemmingen te kunnen vliegen meer en meer als een recht". Tja, ik beschouw het als een recht om in een Rolls Royce te rijden, waar mag ik die komen ophalen? Verder beschouw ik het als een recht geen herrie aan mijn hoofd te hebben en ik beschouw het als een recht die vent van Schiphol niet op TV te zien. - Waarom wordt die leugenaar en manipulator Cerfontaine van Schiphol niet ontslagen? De staat/Rotterdam/Amsterdam zijn eigenaren van Schiphol, dus waarom wordt hufterig gedrag van dit figuur zoals het eeuwige geklaag over isolatie kosten, boetes i.v.m. geluidsoverschrijding e.d. geaccepteerd? Alle winst (indien niet rechtstreeks, danwel later als Schiphol wordt 'verkocht') en kosten gaan onafhankelijk van boetes en isolatie kosten naar genoemde steden en de staat, dus waar zeurt ie over? Ach, natuurlijk, bij minder 'winst' van Schiphol krijgt hij een lagere bonus. Tja, 400.000 EURO per jaar is natuurlijk veel te weinig. - Waarom werd deze vent ondanks dit hufterige gedrag door D66 (en ook LPF schijnt het) een ministerspost aangeboden? De regerings partijen lijken grote moeite gehad te hebben in het verleden en nu nog steeds met de posten V&W (i.h.b. Jorristma, Kroes, Netelenbos, Schultz) en economie (i.h.b. Jorritsma en gelukkig is dat van die fontein niet doorgegaan). Ik heb daarom een voorstel voor een duizendmaal betere kandidaat dan de genoemde minkukels, mocht een partij weer een idioot overwegen aan te stellen, en wel: Pipo de Clown. Gezien het feit dat Schiphol geen bedrijf in prive bezit is, is het gedrag van de verantwoordelijken, i.h.b. de ministers van V&W in het verleden en partijen die daar achter staan en stonden, slechts als staats terreur te beschouwen. Wordt het niet eens tijd die zogenaamde normen en waarden waar het kabinet al zo lang van spreekt, toe te passen? Hoogachtend, Wouter Scholten te Leimuiden. -- Schiphol pagina's: http://home.hccnet.nl/l.s/k/index.html --------------446B9B3D2781E494167EB0E7--