Brother Louie
RC51&1000RR porn dude
  Bekijk het profiel van deze user Quote deze post in je eigen post Ga naar de homepage van deze user 

ik heb het sturen van mijn sp-1 perfekt gekregen;>>>>>>>>>>>>>>>>>> door de vorkpoten te laten zakken(1,6cm door de
kroonplaat steken)
de voorspanning op één lijntje zetten.
de kompressie demping op 15 klikken uit van helemaal in.
de uitgaande demping op 6 klikken uit van helemaal in.
m n sp1 stuurt haarscherp nu en houdt z n lijn.
die stuurdemper werkt zeker. nu moet ik me tenminste geen zorgen maken voor een high-sider bij eens stevig doortrekken.(staat wel op max stand, anders geeft hij geen effect)
die hyperpro stond vroeger op m n blade.
mijn broer is nogal handig met een lasapp. en hij kon de bevestiging aanpassen voor op de sp1, dus dat kostte me ook weeral nikske.
zo een hugger, kweet nie. ga mijn wielen goud spuiten denk ik .


Brother Louie
RC51&1000RR porn dude
  Bekijk het profiel van deze user Quote deze post in je eigen post Ga naar de homepage van deze user 

hier zie je op de gele bolletjes de veervoorspanning, met een sleutel verdraaien totdat je nog maar één ringetje ziet.
de vorkpoten 16 mm door de kroonplaat steken.
onderaan de kroonplaat zie je dunne ringetjes rond de poten.
deze eraf doen anders krijg je de poten niet omhoog.



Brother Louie
RC51&1000RR porn dude
  Bekijk het profiel van deze user Quote deze post in je eigen post Ga naar de homepage van deze user 

ingaande demping :15klikken uit van helemaal in



Brother Louie
RC51&1000RR porn dude
  Bekijk het profiel van deze user Quote deze post in je eigen post Ga naar de homepage van deze user 

uitgaande demping: met een schroevendraaier
6klikken uit van helemaal in



Brother Louie
RC51&1000RR porn dude
  Bekijk het profiel van deze user Quote deze post in je eigen post Ga naar de homepage van deze user 

voorspanning achter positie 4



Brother Louie
RC51&1000RR porn dude
  Bekijk het profiel van deze user Quote deze post in je eigen post Ga naar de homepage van deze user 

achter ingaande demping: 14 klikken uit van helemaal in



Brother Louie
RC51&1000RR porn dude
  Bekijk het profiel van deze user Quote deze post in je eigen post Ga naar de homepage van deze user 

achter uitgaande demping: 2volledige toeren uit van helemaal in



Brother Louie
RC51&1000RR porn dude
  Bekijk het profiel van deze user Quote deze post in je eigen post Ga naar de homepage van deze user 

het belangrijkste zou ik nog bijna vergeten de flappervalve modificatie.
om motorfietsen te homelegeren worden de strengste geluidsnormen toegepast.
daarom zit er bij een sp1 een flappervalve voor de luchtinlaat die dichttrekt tussen de 4000 en 6000 tr/min om het geluid te reduceren.
dit betekent wel dat hij minder lucht krijgt op deze toeren.
een simpele oplossing hiervoor is de flappervalve mod.
het slangetje van het vacuümpotje doorknippen en er 2 parkers indraaien.
de valve blijft nu altijd openstaan.
meer lucht is meer power.
en als je het gas dichtgooit en je zit rond deze toeren, hoor je de luchfilterkast lekker zuigen.



Brother Louie
RC51&1000RR porn dude
  Bekijk het profiel van deze user Quote deze post in je eigen post Ga naar de homepage van deze user 

Quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 08:17 schreef ZX6R/SP1 het volgende:
Is dat niet het slangetje wat naar de claxon loopt?

(serieuze vraag, heb echt 2 linker handen....)

moet er anders wel om lachen.
Nee serieus da's het vacüumpotje, dat slangetje loopt naar een klep die voor je inlaat zit

ff wat uitleg
Many of you have complained about the dip in power between 5000 & 7000 rpm & others like myself have had an annoying fueling glitch (hiccup) at 6800 rpms especially with the Moriwaki's & a good map installed, although all the bikes are affected by the flapper valve, certain exhaust & map combos highlight this problem. Bill Staab has found a solution! (and wrote most of what you are about to read...)

By disconnecting the vacuum line to the flapper valve in the air intake duct you can completely eliminate the hiccup at 6800 rpm & reduce the power dip we have all seen on the dyno runs between 5000 & 7000 rpm.

As the flapper valve is an air intake noise control device which is not used on the basic racer, but rather only on the street legal bikes where noise levels are monitored by the EPA. It is advised that you only do this mod to "race only" bikes.

Having gotten the legal disclaimer out of the way let's get back to the flapper valves function. The valve is partially responsible for the power dip between 5000/7000 RPM. The flap is normally open. If you disconnect the vacuum line it will always stay open. You can remove the flap if you like. although it shouldn't make much difference with the stock air box. The HRC and Moriwaki air boxes have a larger duct with no flap for the race motors. The flap closes at about 5500 rpm which reduces the intake duct about 65%. It opens back up about 6700 rpm. This is done to reduce intake noise on the road bikes. The mod is done by simply disconnecting the hose at the diaphragm switch & plugging the hose with a screw,bolt or whatever you find handy or aesthetically pleasing.