Leo Bankersen

Schrijft over film

Freelance filmjournalist. Schrijft over film sinds Chinatown en Night of the Living Dead.

Writes about film

Netherlands based film critic. Writes about film since Chinatown and Night of the Living Dead. Specialties: documentary, films for children, non-western cinema and some things digital.

This is his cv.
Contact Leo at lba@xs4all.nl or +31(0)72-5207112, +31(0)6-23937710.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Vijf artikelen

Kossakovsky over Gunda

'Ik laat de varkens, kippen en koeien zien zoals ze zijn' (voor De Filmkrant november 2020) lees artikel

The Crossing

Musketiers in oorlogstijd. Vier Noorse kinderen op de vlucht, bekroond als beste Noorse kinderfilm. (voor De Filmkrant september 2020) lees artikel

Zijn animatiefilms te wit?

Annecy 2020. Het panel Black Women in Animation laat hun licht over de kwestie schijnen (Cultuurpers juni 2020) lees artikel

Les Combattants

'Ik vecht niet met meisjes', protesteert Arnaud nog... (voor De Persdienst, april 2015) lees artikel

Surfen voor Atlantic.

'Bijna iedereen is weleens zeeziek geworden', vertelt Jan-Willem van Ewijk. In Atlantic. waagt een jonge Marokkaanse visser op zijn surfplank... (interview voor De Persdienst, april 2015) lees artikel

Some more samples

Dutch animation breakthrough

A new phrase is used these days: 'Dutch animation industry...' (Filmjaarboek 2019/2020) read more

Masterclass Ettore Scola

Scola still seemed quite satisfied that 'La terrazza' managed to piss off quite a few people who... (FIPRESCI, 2015) read more

FIPRESCI winner Drift

The first image shows a naked man at sea, attempting... (FIPRESCI, 2013) read more

Mi4 in Dubai

Maybe the most interesting thing is that it's not in 3D... (Film&Festivals, 2011) read more

Taliwood

Australian filmmaker George Gittoes dives head-first into the improbable world of filmproduction in the Taliban riddled area near the Afghan border... (IDFA, 2009) read more